بدعهدی مجدد آسترازنکا در قبال اروپا

کد خبر: 1059889

شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا مجددا به عدم تحویل به موقع دوزهای واکسن وعده داده شده به اروپا اعتراف کرده و یک مقام بهداشتی در آلمان هم درباره بحرانی شدن بیمارستان‌های این کشور با توجه به افزایش آمار مبتلایان هشدار داده است.

بدعهدی مجدد آسترازنکا در قبال اروپا

خبرگزاری تسنیم: انواع جهش یافته ویروس کرونا همچنان در اروپا جولان داده و نگرانی های بیشتری را در بین شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد می کند.

تلاش اروپا برای تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده واکسن جهان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که "چارلز میشل"، رئیس شورای اروپایی تبدیل شدن این اتحادیه به یکی از تولیدکنندگان واکسن در جهان را پیش بینی کرده است.

وی تاکید کرد : اگر ما تولید واکسن را در هفته های آینده افزایش دهیم اروپا به یک پیشرو و شاید بزرگترین تولید کننده واکسن جهان تبدیل می شود.

بدعهدی مجدد آسترازنکا در قبال اروپا

شرکت آسترازنکا هم مجددا به تاخیر در روند تحویل واکسن های وعده داده شده به اتحادیه اروپا اعتراف کرده و یک سخنگوی این شرکت اعلام کرد که یکی از دو محموله واکسنی که قرار بود این هفته به اروپا تحویل داده شود با تاخیر ارسال می شود.

به گزارش "فاینشنال تایمز" شرکت آسترازنکا در این هفته به 27 عضو اتحادیه اروپا از جمله ایسلند و نروژ حدود 1.3 میلیون دوز واکسن ارائه می دهد، در حالی که انتظار دریافت 2.6 میلیون دوز واکسن از طرف این اتحادیه می رفت.

درخواست مقام آلمانی برای تهیه واکسن برای افراد زیر 16 سال

نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن آلمان هم خواستار تلاش های بیشتر برای تهیه واکسن کرونا برای کودکان و نوجوانان زیر 16 سال شده و اعلام کرد که در این گروه سنی هم بیماری های زمینه ای زیادی وجود دارد و بنابراین پسران و دختران زیادی هستند که در معرض خطر قرار دارند و خیلی کم به آن ها توجه می شود.

بیش از 24 هزار ابتلای روزنه در آلمان

"انستیتو رابرت کخ" آلمان هم صبح امروز از ابتلای 24097 مورد جدید به کرونا و 246 مرگ کرونایی جدید در عرض 24 ساعت خبر داد.

این نهاد بهداشتی در آلمان اعلام کرد که شمار مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر در عرض 7 روز به 120.6 مورد رسیده است.

هشدار درباره بحرانی شدن بیمارستان های آلمان

با توجه به افزایش چشمگیر بیماران در موج سوم کرونا، رئیس انجمن پزشکی آلمان از وخامت اوضاع در بیمارستان های آلمان و به وجود آمدن شرایط تریاژ که در آن پزشکان با توجه به منابع محدود باید برای درمان بیماران اولویت بندی کنند هشدار داده است.

افزایش موارد مشاهده عوارض بعد از تزریق آسترازنکا در آلمان

در آلمان تا به حال حدود 42 مورد ترومبوز ( لختگی خون در رگ های مغزی) بعد از واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا گزارش شده است. این خبر را انستیتو "پاول ارلیش" شب گذشته اعلام کرد. بر این اساس تا دوم آوریل 42 مورد لخته شدن خون در عروق مغزی بعد از تزریق این واکسن در بین شهروندان گزارش شده و در 23 مورد آن کمبود پلاکت خون نیز گزارش شده است.

ضربه مهلک کرونا به رستوران داران و هتل داران آلمانی

بر اساس نظر سنجی اخیر انجمن هتل و رستوران های آلمان ( دهوگا) از هر چهار شرکت که در این زمینه فعالیت دارد یکی در حال بررسی پایان دادن به کار و فعالیت خود است. به گفته رئیس دهوگا بسیاری از هتلداران و رستوران دار ها از نظر اعصاب و مالی در مرحله پایانی ظرفیت خود هستند.

75 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی موجودیت خود را در معرض خطر ارزیابی کرده و حدود 25 درصد از احتمال ورشکستگی سخن گفتند. هزاران نفر از کارکنان این بخش هم نگران از دست دادن شغل خود هستند. این انجمن از دولت آلمان درخواست کرده در طول ماه می دوباره رستوران ها و هتل ها را بازگشایی کند.

هشدار فدراسیون صنایع آلمان درباره اعمال قرنطینه مجدد

فدراسیون صنایع آلمان (BDI) هم با توجه به تصمیمات دولت برای اتخاذ فرنطینه سخت درباره توقف چند هفته ای تولید و قطع زنجیره تامین هشدار داده است.

ایتالیا هم کاهش برخی محدودیت ها در برخی مناطق که شرایط کرونایی بهتری پیدا کرده اند را در دستور کار قرار داده است.

واکسن آمریکایی "جانسون اند جانسون" زیر ذره بین آژانس دارویی اروپا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا اعلام کرده است که در حال بررسی گزارش‌های مربوط به عوارض واکسن تولیدی جانسون اند جانسون است.

آژانس دارویی اتحادیه اروپا اعلام کرد: ما در حال بررسی گزارش هایی درباره ایجاد لخته خون در 4 نفر پس از دریافت واکسن کرونای تولیدی شرکت جانسون اند جانسون هستیم و تحقیقات مان درباره عوارض واکسن آسترازنکا را نیز گسترش داده‌ایم.

بر اساس این گزارش، از 4 مورد جدی ایجاد لخته خون پس از تزریق واکسن شرکت جانسون اند جانسون، 3 مورد مربوط به ایالات متحده بوده است. یک نفر نیز پس از تزریق این واکسن فوت کرده است.

این نخستین بار است که آژانس دارویی اتحادیه اروپا تحقیقات خود درباره این واکسن را آغاز کرده است.

این در حالی است که پیش از این جنجال های زیادی درباره استفاده از واکسن آسترازنکا در کشورهای مختلف به وجود آمده است.

شرکت جانسون اند جانسون اعلام کرده است که از گزارش های مربوط به ایجاد لخته خون پس از تزریق واکسن کرونای تولیدی این شرکت آگاه شده و در حال همکاری با مقام های دارویی آمریکا و اروپا برای رسیدگی به این مساله است.

برخی کشورهای اروپایی و آسیایی استفاده از واکسن آسترازنکا را محدود کرده‌اند

اتحادیه اروپا در 11 مارس مجوز استفاده اضطراری از واکسن آمریکایی "جانسون اند جانسون" را صادر کرد. آلمان اعلام کرد که این واکسن از 26 آوریل وارد بازار این کشور خواهد شد.

شرکت "جانسون اند جانسون" بهمن‌ماه گذشته کارایی واکسن تک‌دوزه خود را طبق آزمایش‌های بالینی گسترده، 66 درصد اعلام کرد.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 41243 نفر به کرونا مبتلا شده و 301 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 3150 نفر به کرونا مبتلا شده و 60 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 18938 نفر به کرونا مبتلا شده و 718 نفر در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

نهادهای بهداشتی اسپانیا هم اعلام کرده اند که در عرض 24 ساعت 10875 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 149 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 4980501 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده و 98395 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 4365461 نفر به کرونا مبتلا شده و 127040 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3736526 نفر به کرونا مبتلا شده و 113579 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3347512 نفر به کرونا مبتلا شده و 76328 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در آلمان هم تا به حال 2974110 نفر به کرونا مبتلا شده و 78689 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها