سفارت ایران در بروکسل: جامعه بین‌المللی نباید به سادگی از کنار حمله به نطنز بگذرد

کد خبر: 1060336

سفارت ایران در بروکسل با بیان اینکه جامعه بین‌المللی نباید به سادگی از کنار حمله اخیر به نطنز بگذرد، از اتحادیه اروپا خواست که این حمله را به عنوان تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی و اقدام عامدانه تروریستی قویا محکوم کند.

سفارت ایران در بروکسل:  جامعه بین‌المللی نباید به سادگی از کنار حمله به نطنز بگذرد

خبرگزاری فارس: سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلژیک (بروکسل) و نمایندگی ایران در مقر اتحادیه اروپا امشب در صفحه توئیترش با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته (یکشنبه) در تأسیسات غنی سازی نطنز اعلام کرد: جامعه بین‌المللی نباید به سادگی از کنار حمله اخیر به نطنز بگذرد.

در این توئیت آمده است: از اتحادیه اروپا درخواست می‌شود این حمله را به عنوان تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی و اقدام عامدانه تروریستی علیه تأسیسات هسته‌ای صلح آمیز ایران که تحت نظارت بین‌المللی هستند، قویا محکوم کند.

V738DCWfyVs4

به گزارش فارس، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی صبح دیروز (یکشنبه) ۲۲ فروردین در گفت‌وگو با فارس از وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز خبر داد و گفت که این حادثه تلفات انسانی و آلودگی به همراه نداشته است. علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز عصر در واکنش به این حادثه در تاسیسات نطنز، گفت: ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه و تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس با این تروریسم هسته‌ای، حق خود را برای اقدام علیه عاملان، آمران و مباشران محفوظ می‌دارد.

صالحی امروز هم در اظهاراتی این حادثه را خرابکاری خواند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران با بیان اینکه انتقام از رژیم صهیونیستی در زمان و مکانش انجام می‌شود، گفت: سانتریفیوژهایی که دیروز در پی حادثه نطنز از مدار خارج شد از نوع IR1 بود و با سانتریفیوژهای پیشرفته جایگزین می‌شود. (اینجا بخوانید)

گفتنی است، «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا درباره حادثه دیروز اعلام کرد که اتحادیه اروپا «با نگرانی» در حال دنبال کردن حادثه روز گذشته در نطنز است.

وی بدون نام بردن از عامل یا عوامل حادثه روز یکشنبه در تاسیسات غنی سازی ایران تصریح کرد: «حادثه در تاسیسات نطنز شاید یک اقدام خرابکارانه باشد». (جزییات بیشتر)

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها