افشاگری سازمان اطلاعات ترکیه درباره توطئه علیه شاه اردن

کد خبر: 1060889

برخی منابع آگاه گزارش دادند که سرویس اطلاعات و امنیت ملی ترکیه (MiT)، اردن را در جریان توطئه برای سرنگونی شاه این کشور قرار داد.

افشاگری سازمان اطلاعات ترکیه درباره توطئه علیه شاه اردن

خبرگزاری فارس: منابع آگاه گفتند که دستگاه اطلاعات ملی ترکیه (MiT) طرح توطئه برای سرنگونی «عبدالله دوم» شاه اردن را به دستگاه اطلاعات این کشور ابلاغ کرد.

دستگاه اطلاعات اردن پس از دریافت ابلاغیه از طرف ترکیه، دستور تعیین متحدان «حمزه بن الحسین» برادر ناتنی شاه اردن و ولی‌عهد سابق این کشور که اکثر آن‌ها از قبایل الکرک و معان بودند، صادر کرد.

بنابراین گزارش، دستگاه اطلاعات اردن جستجو برای تعیین متحدان شاهزاده حمزه در میان اطرافیان شاه را آغاز کرد که از جمله آن «حسن بن زید» مشاور سابق دیوان پادشاهی بود.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، بن زید دارای تابعیت سعودی و اردنی است و پیشتر منصب فرستاده عبدالله دوم در ریاض را بر عهده داشته است.

به گفته منابع مذکور، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه، بازداشت نزدیکان شاهزاده حمزه را در یک کنفرانس خبری در امان اعلام کرد.

اخیرا اردن ضمن بازداشت خانگی حمزه، از بازداشت شمار زیادی از شخصیت‌های مهم از جمله «باسم عوض الله» رئیس سابق دیوان پادشاهی اردن و مدیر اجرایی شرکت «طموح» در دبی خبر داده بود.

روز چهارشنبه (دیروز) یک منبع اردنی اعلام کرد که دادگاه امنیت دولت اجرای تحقیقات درباره توطئه علیه رژیم را آغاز کرد و از جمله متهمان آن نیز باسم عوض الله است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها