بالاترین رکورد مرگ روزانه کرونایی در ترکیه

کد خبر: 1061859

کارشناسان آلمانی بر این عقیده‌اند که بر اثر فشار بالای کرونا بر سیستم بهداشت و درمان و تأخیر در روند تشخیص بیماران سرطانی در آینده تعداد بیشتری از این بیماران می‌میرند و نخست‌وزیر انگلیس هم سفر خود را به هند لغو کرد.

بالاترین رکورد مرگ روزانه کرونایی در ترکیه

خبرگزاری تسنیم: کرونا همچنان بحرانی حل‌نشده در اتحادیه اروپا باقی مانده است.

 

بیش از 22میلیون نفر در آلمان اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

جدیدترین اخبار کرونا در اتحادیه اروپا حاکی از آن است که بر اساس اطلاعات مقامات بهداشتی در آلمان از هر 5 نفر در این کشور حداقل یک نفر یک بار واکسن کرونا را دریافت کرده است. بر اساس جدیدترین آمارهای انستیتو رابرت کخ آلمان حدود 16.8 میلیون نفر تا روز دوشنبه اولین دوز از واکسن را دریافت کردند که معادل 20.2 درصد شهروندان این کشور است. حدود 5.6 میلیون نفر هم هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، در مجموع در آلمان تا به حال حدود 22.4 میلیون دوز واکسن تزریق شده است.

کاهش محدودیت‌های گسترده در دستور کار دولت اتریش

"سباستین کورتس"، صدراعظم اتریش هم اعلام کرده است که برای اواسط ماه می کاهش محدودیت‌های گسترده‌ای شکل خواهد گرفت. وی تأکید کرد که اواخر هفته جاری درباره طرح بازگشایی‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

کورتس تصریح کرد که همه زمینه‌ها از جمله توریسم تا فرهنگ و ورزش به یک گام در مسیر نرمال شدن نیاز دارند.

کاهش چشمگیر هزینه‌های مصرف‌کنندگان در آلمان

بر اساس محاسبات انستیتو اقتصاد آلمان مصرف‌کنندگان آلمانی به‌طور میانگین حداقل 1250 یورو کمتر برای مصرف خصوصی در سال کرونایی 2020 نسبت به سال قبل از آن هزینه کرده‌اند. در مجموع هزینه‌های مصرف‌کنندگان در آلمان حدود 116 میلیارد یورو کاهش پیدا کرده است،

بر این اساس در مقایسه با سال 2019 مصرف حدود 6.1 درصد کاهش پیدا کرده که در 70 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

بیش از 9هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 9609 مورد ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که نشان می‌دهد نرخ مبتلایان جدید به‌ازای هر 10 هزار نفر به 162.4 رسیده است، 297 نفر دیگر هم در این مدت بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بالاترین رکورد مرگ روزانه کرونایی در ترکیه

ترکیه هم بیشترین آمار مرگ روزانه کرونایی از شروع بحران کرونا را ثبت کرده و نهادهای بهداشتی این کشور روز دوشنبه خبر دادند که 341 نفر در این کشور در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. همچنین نهادهای بهداشتی این کشور در روز دوشنبه از ابتلای حدود 55 هزار نفر دیگر به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند.

دولت ترکیه اوایل ماه مارس روند کاهش محدودیت های کرونایی را در پیش گرفت. در آن زمان شمار مبتلایان جدید روزانه حدود 10 هزار نفر بود. در هفته های اخیر در پی افزایش چشمگیر مبتلایان محدودیت های سختگیرانه ای در این کشور اعمال شده است.

تعویق تزریق "جانسون اند جانسون" در یونان

یونان هم استفاده از واکسن آمریکایی جانسون اند جانسون را به تعویق انداخته و رئیس کمیسیون ملی واکسیناسیون این کشور اعلام کرده که می خواهد منتظر بیانیه آژانس دارویی اروپا بماند.

این کشور پیش از این اعلام کرده بود که تزریق این واکسن را از روز دوشنبه آغاز می کند. اما در پی انتشار گزارش هایی درباره عوارض جانبی این واکسن یونان این تصمیم را به تاخیر انداخت. آژانس دارویی اروپا قرار است امروز بعد از ظهر درباره این واکسن بیانیه ای را صادر کند.

پیش بینی افزایش مرگ‌های بیماران سرطانی در آلمان

کارشناسان آلمانی با توجه به وضعیت کنونی سیستم درمانی در اثر کرونا نسبت به تشخیص دیرهنگام سرطان هشدار داده و درمان این بیماران را در خطر می‌بینند.

مرکز پژوهش‌های سرطان در آلمان، انجمن سرطان آلمان و یک سازمان مرتبط دیگر در این کشور با توجه به شمار مبتلایان به کرونا و وضعیت حاکم بر بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌ها، نسبت به فروپاشی سیستم تشخیص، مراقبت و تأمین نیازهای بیماران سخت هشدار می‌دهند.

به گفته‌ی این سازمان‌ها، پیامدهای طولانی مدت این وضعیت برای بیمارانی که اکنون امکان درمان به موقع آنها فراهم نیست، هنوز قابل پیش‌بینی نیست.

بنا بر برآورد کارشناسان سازمان‌ها، در آینده کشور با بیماران بسیاری روبرو خواهد بود که بیماری سرطان در آنها خیلی دیر تشخیص داده شده و به همین خاطر شانس بهبودی آنها هم کاهش یافته است.

پیش‌بینی این سازمان‌ها افزایش شمار مرگ و میر بیماران سرطانی در سال‌های پیش رو است.

آنها از سیاستمداران خواسته‌اند که از ظرفیت‌های مراقبتی و درمانی در بیمارستان‌ها در مورد بیماران سرطانی اطمینان حاصل کرده و دسترسی بدون محدودیت همانند دوران پیش از کرونا به منابع مورد نیاز را فراهم کنند.

پاندمی کرونا و بزرگترین تهدید برای تحقیقات سرطان

پژوهشگران بریتانیایی هم از احتمال تأخیر و وقفه در پژوهش‌های مربوط به سرطان می‌گویند. به گفته محققان بریتانیایی ممکن است در اثر پاندمی کنونی تحقیقات مربوط به روش‌های درمانی جدید برای تشخیص و درمان سرطان، سال‌ها به تاخیر بیفتد.

دلیل این مسئله را مؤسسه پژوهش‌های سرطان در لندن، مقررات‌های سختگیرانه برای ورود به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی به خاطر پروتکل‌های جدید بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در این اماکن ذکر کرده‌ است.

این مؤسسه اعلام کرده، شمار پژوهشگرانی که با اعمال دور جدیدی از محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا اجازه ورود به این آزمایشگا‌ه‌ها را دارند، افزون بر مقررات‌هایی که تاکنون اعمال می‌شد، تا سی درصد دیگر کاهش یافته است.

پاول وورکمن، مدیر این انستیتو می‌گوید، همه‌گیری کرونا بزرگترین تهدیدی بوده است که حوزه تحقیقات سرطان تاکنون به خود دیده است. این پژوهشگر همچنین از سیاست‌های مالی و تأمین بودجه دولت بریتانیا در این حوزه به شدت انتقاد کرده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان: باید برای زندگی دراز مدت با کرونا آماده شویم

"لوتار ویلر"، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم در اظهاراتی اعلام کرد که انسان ها باید خود را برای یک زندگی دراز مدت با کرونا آماده کنند.

وی تاکید کرد: ویروسی که می تواند برخی گونه های جانوری را هم آلوده کند ریشه کن نمی شود. به گفته وی به طور کلی باید دامداری و تجارت دام تحت کنترل قرار گیرد. تجارت غیر قانونی حیوانات یک مشکل خاص است.

دانش آموزان آلمانی وقت کمی را در خانه برای یادگیری صرف می‌کنند

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که دانش آموزان در آلمان در قرنطینه اخیر زمان بسیار کمتری از آنچه مرسوم است را در خانه برای یادگیری صرف کردند.

بر این اساس آن ها به طور میانگین 4.3 ساعت در روز را به انجام فعالیت های مدرسه‌ای اختصاص دادند که 3 ساعت کم تر از روزمره عادی در مدرسه بوده است.

این نظرسنجی از طرف انستیتو ایفو و از بین حدود 2100 نفر از والدین انجام شده است. به گفته کارشناسان آموزش حدود 23 درصد دانش آموزان بیشتر از دو ساعت در روز را برای فعالیت های مدرسه ای اختصاص نمی دهند. 56 درصد از والدین هم معتقد بودند که فرزندان آن ها در خانه کم تر از مدرسه یاد می گیرند. تنها 22 درصد با این دیدگاه مخالف بودند.

کرونا عامل اختلال در روند هماهنگی پناهندگان در آلمان

محدودیت ها برای مهار کرونا همچنین روند هماهنگی و ادغام مهاجران در آلمان را به شدت با اختلال روبرو کرده است. کارشناسان این بخش در این باره هشدار داده‌اند که اگر اقدامات مقابله ای مناسب انجام نگیرد دستاوردهایی که در عرض 6 تا 7 سال گذشته به دست آمده در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

آلمان حدود 1.6 میلیارد یورو در زمینه تحقیقات کرونایی هزینه کرده است

وزارت تحقیقات آلمان در سال 2020 و 2021 حدود 1.6 میلیارد یورو در زمینه تحقیقات درباره بیماری کووید 19 هزینه کرده که از آن 627 میلیون یورو در زمینه تولید واکسن هزینه شده است.

کارل لایترباخ، از سیاستمداران بهداشتی حزب سوسیال دموکرات و مشاور دولت آلمان بر این عقیده است که تنها محدودیت های تردد شبانه برای مهار کرونا کافی نبوده و تعطیلی مدارس را هم برای پایین آوردن شمار مبتلایان لازم دانست.

هشدار آلمان درباره ویروس جهش یافته هندی

وی همچنین در پیامی توئیتری درباره نوع جدید ویروس جهش یافته هندی هشدار داده است.

لغو سفر جانسون به هند

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم با توجه به افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در هند سفر برنامه ریزی شده خود به این کشور را لغو کرد. دولت های هر دو کشور روز گذشته این خبر را اعلام کردند. جانسون همچنین ابراز امیدواری کرد که در اجلاس هفت کشور بزرگ صنعتی که قرار است درماه ژوئن در انگلیس برگزار شود با نخست وزیر این کشوردیدار کند.

موارد ابتلا به کرونا در کشور هند به شدت در حال افزایش است و وزارت بهداشت این کشور از ابتلای 259170 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده است. این ششمین روز متوالی است که آمار مبتلایان جدید روزانه در این کشور از مرز 200 هزار نفر عبور کرده است.

در مجموع بیش از 15 میلیون نفر در این کشور تا به حال به کرونا مبتلا شده اند. 1761 نفر هم در عرض 24 ساعت گذشته در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. در مجموع تا به حال بیش از 180 هزار نفر در این کشور که 1.4 میلیارد نفر جمعیت دارد در اثر کرونا فوت کرده‌اند.

محدودیت تزریق آسترازنکا در بلغارستان

بلغارستان هم واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا را برای زنان زیر 60 سال متوقف کرده است. وزارت بهداشت بلغارستان در عین حال اعلام کرده که کسانی که بعد از دریافت اولین دوز از واکسن کرونا هیچ گونه عوارض جانبی نداشتند می توانند دوز دوم این واکسن را هم دریافت کنند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم در سخنانی در برابر شورای اروپایی در بحث های شکل گرفته درباره آزادی های بیشتر برای افراد واکسینه شده و تصویب گذرنامه سبز برای آن ها تاکید کرد که باید به این مسئله توجه شود که در این تصمیم گیری انواع جهش یافته این ویروس هم در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد که این احتمال وجود دارد که افراد واکسینه شده در مقابل جهش های جدید ویروس کرونا ایمن نباشند.

تمدید محدودیت‌های سفر دانمارک برای مسافران آلمانی

دانمارک هم محدودیت های ورود مسافران به این کشور برای مهار کرونا را تمدید می کند. به این ترتیب آلمانی هایی که به این کشور سفر می کنند همچنان باید حین سفر یک تست منفی کرونا بدهند و به قرنطینه بروند. دولت دانمارک اعلام کرده بود که از روز چهارشنبه محدودیت های سفر را کاهش می دهد که البته آلمانی ها فعلا تحت تاثیر این کاهش محدودیت ها قرار نخواهند گرفت.

بیش از نیمی از بزرگسالان انگلیسی در برابر کرونا واکسینه شده‌اند

بیش از 10 میلیون شهروند انگلیسی دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. این خبر را وزارت بهداشت انگلیس در پیامی توئیتری اعلام کرده است.

در مجموع در انگلیس تا به حال بیش از 32 میلیون نفر اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که شامل بیش از نیمی از بزرگسالان در این کشور است.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 6,696 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 447 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,963 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 4 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 8,864 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 316 نفر بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض 24 ساعت 6898 نفر به کرونا مبتلا شده و 40 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,296,222 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 101,180 نفر بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,390,783 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,274 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3,878,994 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 117,243 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,428,354 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 77,102 هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,164,447 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 80,774 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها