ادعای تل‌آویو درباره انتخابات فلسطین

کد خبر: 1063081

رئیس ستاد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با ۱۳ سفیر اروپایی با ادعای اینکه تمایلی به دخالت یا ممانعت در انتخابات فلسطین ندارند، گفت رسیدگی به این مسئله را به تشکیلات خودگردان واگذار کرده‌اند.

ادعای تل‌آویو درباره  انتخابات فلسطین

خبرگزاری فارس: علی‌رغم گزارش‌های متعدد از تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای لغو کردن یا به تعویق انداختن انتخابات فلسطین و همچنین ممانعت از حضور حماس در آن، وزارت خارجه این رژیم مدعی شد قصد دخالت در این انتخابات را ندارند.

خبرنگار نشریه عبری‌زبان «واللا نیوز» به نقل از منابع مطلع خبر داد که امروز (سه‌شنبه) «آلون بار» رئیس ستاد وزارت خارجه اسرائیل در جلسه‌ای با ۱۳ سفیر اروپایی، به آنها گفته تل‌آویو در تلاش برای لغو انتخابات فلسطین نیست و انتظار دارد کشورهای اروپایی به اتهام‌زنی‌های «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در این موضوع ملحق نشوند.

بر اساس این گزارش، «سوزان واسوم-راینر» سفیر آلمان در فلسطین اشغالی گفت که این نشست با حضور نماینده اتحادیه اروپا و سفیران ۱۲ کشور اروپایی در فلسطین اشغالی، به درخواست طرف اروپایی برای تأکید بر اهمیت برگزاری انتخابات دموکراتیک در تشکیلات خودگردان فلسطین برای تقویت تعادل و مهار تشکیلات خودگردان برگزار شده است.

روز گذشته  روزنامه «العربی الجدید» گزارش داد که «غسان علیان»‌ هماهنگ‌کننده کابینه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی به «حسین الشیخ» وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان به صورت شفاهی ابلاغ کرده است که تل‌آویو برگزاری انتخابات در قدس اشغالی را نمی‌پذیرد.

منابع مذکور به خبرنگار واللا نیوز گفتند: «در جریان این دیدار ، دیپلمات های اروپایی گفتند که از اسرائیل می‌خواهند به هیأت ناظران کشورهای اروپایی اجازه ورود به کرانه باختری و نوار غزه برای نظارت بر انتخابات بدهند. آلون بار اما به آنها پاسخ روشنی در این مورد نداد».

در ادامه این گزارش ادعا شده است: «رئیس ستاد وزارت خارجه اسرائیل به دیپلمات‌های اروپایی گفت اسرائیل تصمیم آگاهانه‌ای گرفته که به هیچ‌وجه به انتخابات تشکیلات خودگردان اشاره نکند، بنابراین به عباس اجازه می‌دهد تصمیمات خودش را بگیرد. اسرائیل حتی در مورد موضوع انتخابات در قدس شرقی نیز تصمیمی اتخاذ نکرده است».

بر این اساس، آلون بار در گفت‌وگو با دیپلمات‌های اروپایی مدعی شده است: «از نظر اسرائیل، عباس به دلیل ترس از پیروزی حماس در انتخابات، سعی در به تعویق انداختن آن داشت. اگر عباس، اسرائیل را مسئول عدم برگزاری انتخابات فلسطین می‌داند، شما نباید خودتان را در این ادعاها دخیل کنید».

خبرنگار واللا نیوز در پایان نوشت: «رئیس ستاد وزارت خارجه اسرائیل به سفیران اروپایی گفت که انتخابات تشکیلات خودگردان مسئله داخلی فلسطین است و اسرائیل در آن مداخله نخواهد کرد. اسرائیل با احتیاط و مسئولیت پذیری برای جلوگیری از وخیم شدن اوضاع میدانی عمل می‌کند و انتظار دارد که کشورهای اروپایی نیز رفتار مشابهی داشته باشند».

از سوی دیگر منابع فلسطینی امروز خبر دادند که گروه‌های فلسطینی به سرپرستی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان روز پنجشنبه به منظور بررسی موضوع تعویق انتخابات فلسطین، تشکیل جلسه می‌دهند. (جزئیات بیشتر)

 محافل رژیم صهیونیستی پیش‌بینی می‌کنند که حماس بتواند ۴۰ درصد آراء را به خود اختصاص دهد و جنبش «فتح» نیز حائز ۶۰ درصد آراء باشد؛ اما تجربه سال ۲۰۰۶ نشان داد که بر خلاف پیش‌بینی صهیونیست‌ها، حماس می‌تواند پیروز انتخابات باشد.

انتخابات پارلمانی فلسطین قرار است پس از ۱۵ سال وقفه، در تاریخ بیست‌ودوم می ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی در تاریخ سی‌ویکم جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و همچنین انتخابات شورای ملی در روز ۳۱ آگوست (۹ شهریور) در فلسطین برگزار شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها