موضع گیری امیر کویت و اردوغان درباره تحولات فلسطین

کد خبر: 1065750

امیر کویت حملات رژیم صهیونیستی به نمازگزارن فلسطینی در مسجدالاقصی را محکوم کرد.

موضع گیری امیر کویت و اردوغان درباره تحولات فلسطین

خبرگزاری مهر: به نقل از روسیاالیوم، نواف احمد الصباح امیر کویت حملات رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی را محکوم کرد.

امیر کویت موضع اصولی و قاطع کشورش در قبال چنین اقدامات غیرانسانی را یادآور شد و از مقامات اشغالگر خواست که بلافاصله مانع تعدی به فلسطینیان شود و به حق مسلمانان برای انجام مراسم خود در بیت‌المقدس احترام بگذارند.

وی تاکید کرد که کشور کویت در کنار مردم فلسطین قرار دارد و از تمام تلاش‌هایی که برای دستیابی به یک راه حل عادلانه و جامع برای آرمان فلسطین صورت گیرد، حمایت می‌کند تا فلسطینیان بتوانند کشوری مستقل به پایتختی قدس را مطابق با تصمیمات قانونی بین‌المللی و ابتکار عمل «صلح عربی» تشکیل دهند.

صهیونیست‌ها در ماه مبارک رمضان با یورش به منطقه باب العمود و صحن‌های مجاور مسجد الاقصی، به سمت فلسطینیان روزه‌دار گاز اشک‌آور پرتاب کردند و آنان را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

اردوغان با امیر قطر و پادشاه مالزی تلفنی گفتگو کرد

رئیس جمهور ترکیه در تماس های تلفنی جداگانه‌ای با امیر قطر و پادشاه مالزی درباره جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و عبدالله سلطان احمد شاه (Abdullah Sultan Ahmad Shah) پادشاه مالزی طی گفتگویی تلفنی درباره جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی علیه مردم فلسطین و مسجد الاقصی رایزنی کردند.

رئیس‌جمهور ترکیه در این گفتگوی تلفنی با پادشاه مالزی بر ادامه تلاش‌های مشترک دو کشور در چارچوب تمامی ساز و کارهای موجود، درباره حملات صورت گرفته علیه مسجد الاقصی تاکید کرد.

در همین ارتباط، رجب طیب اردوغان و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر هم در مورد حملات اسرائیل به مسجدالاقصی و فلسطینیان تلفنی گفتگو کردند.

اردوغان در این تماس تلفنی با امیر قطر بر اهمیت همکاری دو کشور برای اقدام کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی در برابر حملات این رژیم تاکید کرد.

اردوغان و آل ثانی بر لزوم همکاری میان دو کشور به منظور حفاظت از قدس هم تاکید کردند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها