شلیک بیش از ۴ هزار موشک به مناطق صهیونیست‌نشین

کد خبر: 1067850

رژیم صهیونیستی از شلیک بیش از چهار هزار موشک از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین به شهرک‌ها و مناطق صهیونیست‌نشین از ابتدای تجاوزگری این رژیم به نوار غزه در دوشنبه ۲۰ اردیبهشت خبر داد.

شلیک بیش از ۴ هزار موشک به مناطق صهیونیست‌نشین

 خبرگزاری تسنیم:به نقل از شبکه الجزیره،  ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد از ابتدای حملات اسرائیل به غزه در یازده روز گذشته تاکنون، چهار هزار و 70 موشک از سمت غزه شلیک شده است.

از سوی دیگر،‌گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس از حملات موشکی تلافی جویانه به شهرهای صهیونیست‌نشین از جمله  عسقلان و ناحول عوز و بئرالسبع خبر  داد.

الجزیره از زخمی شدن یک صهیونیست در پی اصابت موشک به شهر صهیونیست نشین عسقلان خبر داد.

خبر دیر  اینکه در حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به شهر غزه، منزل یک خانواده فلسطینی ویران شد.

الجزیره از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهر صهیونیست نشین بئرالسبع و شهرکهای اطراف آن خبر داد.

 وحشت رژیم صهیونیستی از فرسایشی شدن جنگ غزه و گشودن شدن جبهه‌های جدید

یک رسانه رژیم صهیونیستی فاش کرد که اسرائیلی‌ها به شدت نگران آن هستند ادامه جنگ با نوار غزه منجر به ورود حزب الله به این جنگ شده و مشکلات تل‌آویو چند برابر شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت احارانوت در تحلیلی معتقد است، شلیک چند فروند موشک از خاک لبنان به سوی شمال فلسطین (اشغالی) نشانه ای از آن است که احتمال گشوده شدن جبهه دومی علیه اسرائیل وجود دارد.

یوسی یهوشوا نویسنده این تحلیل ابراز عقیده کرد که در سایه ناتوانی ارتش  و سرویس‌های امنیتی اسرائیل در رسیدن به رهبران برجسته گروه‌های مقاومت فلسطین به ویژه رهبران حماس ، ورود  جبهه دیگر به معنای برنامه ریزی برای تعامل با پیچیدگی های ضاحیه جنوبی بیروت لبنان خواهد بود.

وی بر این باور است در شرایط معمول برای طرفی همچون اسرائیل بهتر آن است که تا زمان وارد کردن ضربه سخت به حماس و جهاد اسلامی به جنگ خود ادامه دهد، اما در شرایطی که اکنون اسرائیل با آن روبرو است و در شرایطی که احتمال ورود حزب الله به جنگ هر روز افزایش پیدا می کند و در حالی که کرانه باختری هم خود را آماده یک قیام بزرگ کرده و عرب های اسرائیل (فلسطینیان 1948) هم به شدت به دنبال آغاز انتفاضه خود هستند، اسرائیل و رهبری آن بهتر است تصمیم عاقلانه ای گرفته و تلاش کند  از افزایش جبهه‌های درگیری امتناع کند، زیرا برای تل‌آویو بسیار بهتر است که با هر یک  از این طرف ها به تنهایی درگیر شود.

در ادامه این تحلیل آمده است، نگران کننده ترین صحنه موجود ، صحنه شمالی است که شاهد  شلیک چند موشک بود.این حملات موشکی اولین درگیری از داخل خاک لبنان بعد از عملیات ایتان در الجلیل محسوب می‌ شود.

همچنین نباید فراموش کنیم که حزب الله به تظاهرات کنندگان و معترضین اجازه داد در کنار دیوار و فنس های مرزی تجمع کنند این در  حالی است که یک هواپیمای بدون سرنشین از خاک سوریه وارد حریم هوایی ما شد که به آن واکنش نشان داده و سرنگون شد.

نویسنده این گزارش اعلام کرد ، بعید نمی داند تمام اقدامات ضد اسرائیلی انجام گرفته تحت رهبری واحدی انجام می‌ شود .وی افزود امروز این نگرانی وجود دارد اگر اسرائیل به حملات خود ادامه دهد طرف مقابل گشودن جبهه دوم را در دستور کار خود قرار دهد.‎

 عصبانیت اسرائیلی‌ها از تظاهرات ضد صهیونیستی-سعودی در رام‌الله

برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی و ضد سعودی در رام الله مرکز تشکیلات خودگردان، عصبانیت مضاعف صهیونیستها را به همراه داشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، برخی از کاربران اسرائیلی با انتشار بخشی از تظاهرات مردم کرانه باختری اشغالی که در حمایت از مردم غزه و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در رام  الله برگزار شد،به شعارهای ضد سعودی در این  تظاهرات اعتراض کردند.

گفتنی است در این تظاهرات مردم رام الله در اعتراض به سکوت کشورهایی همچون عربستان سعودی ، شعارهایی علیه آل سعود سر دادند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها