درخواست برجامی آلمان از ایران

کد خبر: 1071924

وزیر خارجه آلمان ابراز امیدواری کرد ایران اراده سیاسی برای مذاکرات پایانی را از خود نشان دهد.

درخواست برجامی آلمان از ایران

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از پایگاه خبری «ینی شفق»، وزیر خارجه آلمان امروز، دوشنبه از کشورمان خواست تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میان ایران و کشور‌های ۵+۱ را سرعت بخشد.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در کنفرانس سالانه خود در برابر سفرای کشور‌های خارجی حاضر در برلین گفت: ما اکنون امیدواریم ایران اراده سیاسی خود را برای انجام این مذاکرات پایانی بکار گیرد.

ایران و کشور‌های ۵+۱ اکنون ششمین دور از مذاکرات خود را اواخر هفته در وین با هدف رسیدن به یک توافق نهایی به منظور احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ از سر می‌گیرند.

برلین با ابراز خوشبینی محتاطانه در خصوص مذاکرات جاری گفته است این مذاکرات به خوبی پیش می‌رود و تنها چند مورد اختلاف باقی مانده است.

«ماریا ادبهر» (Maria Adebahr) سخنگوی وزارت خارجه آلمان هفته پیش گفته بود: به طور کلی چشم انداز مذاکرات مثبت است؛ اما هنوز موفقیتی که بتوان آن را گزارش کرد، به دست نیامده و مذاکرات همچنان فشرده ادامه دارد. از این منظر، امکان این که امروز پیش بینی کنیم و بگوییم آیا موفقیت آمیز خواهد بود و یا خیر وجود ندارد.

او همچنین در سخنان خود تأکید کرده بود که هنوز زود است که در خصوص خروجی مذاکرات وین پیش بینی صورت پذیرد؛ اما آلمان خواهان بازگشت دوباره به توافق هسته‌ای است.

او تصریح کرد: این مسأله‌ای مخفی نیست که ما آرزو داریم که هر چه سریعتر بازگشت به برجام و نیز اجرای آن صورت گیرد. این چیزی است که برای ماه‌ها جریان داشته است.

گفتنی است ایران و قدرت‌های جهانی اکنون در حال ادامه مذاکرات به منظور احیای توافق هسته‌ای هستند که پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ به شکلی یکجانبه از آن خارج شده بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها