رایزنی رئیس رژیم صهیونیستی با بایدن درباره برجام

کد خبر: 1075861

رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار آتی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قرار است مواضع تل آویو در خصوص مذاکرات هسته ای ایران در وین و آخرین تحولات منطقه را با او در میان گذارد.

رایزنی رئیس رژیم صهیونیستی با بایدن درباره برجام

 رئیس رژیم صهیونیستی قرار است در دیدار قریب الوقوع خود با رئیس جمهور آمریکا در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و آخرین تحولات غزه و سوریه گفت‌وگو کند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با «نفتالی بنت» نخست وزیر این رژیم  دیدار کرد. وی قرار است به نمایندگی از این رژیم مواضع تل آویو مسائل مربوط به ایران، غزه و سوریه را با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در میان گذارد.

به نوشته تایمز اسرائیل، ریولین و بنت در این دیدار که در دفتر ریولین در قدس اشغالی انجام شد درباره موضوعات مهم منطقه همچون ایران، مخالفت اسرائیل با بازگشت آمریکا به برجام و آخرین تحولات غزه و سوریه به گفت‌وگو پرداختند.

ریولین در سفر سه روزه به آمریکا که از یکشنبه آینده شروع می‌شود علاوه با بایدن با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد و برخی سفرا و روسای سازمان‌های صهیونیستی در آمریکا دیدار و گفت‌وگو می‌کند. این سفر به دعوت آمریکا صورت گرفته و آنطور که کاخ سفید اعلام کرده نشانه تداوم  سال‌ها مودت بین واشنگتن و تل آویو است.

ریولینِ ۸۱ ساله بعد از هفت سال حضور در ریاست رژیم جعلی اسرائیل، در ۹ جولای به کار خود خاتمه می‌دهد و «اسحاق هرتزوگ» جایگزین وی می‌شود.

دولت «جو بایدن» که حمایت خود را از کابینه جدید رژیم صهیونیستی اعلام کرده، مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

در حالی که مقام‌های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم است، سرباز زده‌اند.

در ماه‌های گذشته، رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا کارگروهی به ریاست مقام‌های شورای امنیت داخلی دو طرف برای هماهنگی سیاست‌ها در قبال ایران تشکیل داده و جلساتی را در چارچوب آن برگزار کرده‌اند.

این جلسات به ریاست مشاوران امنیت داخلی دو طرف یعنی «جیک سالیوان» از طرف آمریکا و «مئیر بن‌شابات» از طرف رژیم صهیونیستی برگزار شده و دو طرف گفته‌اند به توافقاتی دست پیدا کرده‌اند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها