ورود رئیس رژیم صهیونیستی به واشنگتن برای رایزنی درباره ایران

کد خبر: 1076497

مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی در تلاش‌های دیپلماتیک با محوریت ایران قرار است با رئیس جمهور، وزیر خارجه و سایر مقام‌های ارشد آمریکا دیدار و گفت‌وگو کنند.

ورود رئیس رژیم صهیونیستی به واشنگتن برای رایزنی درباره ایران

 منابع خبری غروب یکشنبه به وقت تهران از تحرکات تازه رژیم صهیونیستی و سفر رئیس این رژیم به آمریکا برای دیداربا «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده و هم چنین ملاقات وزرای خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی در شهر «رم» در ایتالیا خبر دادند.

 به گزارش منابع خبری، «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی غروب یکشنبه به وقت تهران در حالی وارد آمریکا شد که قرار است با جو بایدن و دیگر مقام‌های ارشد این کشور رایزنی کند. ایران از جمله محورهای دیدارهای ریولین با مقام‌های ارشد آمریکا خواهد بود.

ریولین در سفر سه روزه به آمریکا  علاوه با بایدن با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد و برخی سفرا و روسای سازمان‌های صهیونیستی در آمریکا دیدار و گفت‌وگو می‌کند. این سفر به دعوت آمریکا صورت گرفته و آنطور که کاخ سفید اعلام کرده نشانه تداوم سال‌ها مودت بین واشنگتن و تل آویو است.

nZ3mUU2qi2E0

رووین ریولین به محض فرود در واشنگتن در توییتی آمریکا را نزدیک‌ترین متحد تل آویو خواند. ریولینِ ۸۱ ساله بعد از هفت سال حضور در ریاست رژیم جعلی اسرائیل، در ۹ جولای به کار خود خاتمه می‌دهد و «اسحاق هرتزوگ» جایگزین وی می‌شود. دولت «جو بایدن» که حمایت خود را از کابینه جدید رژیم صهیونیستی اعلام کرده،مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

در حالی که مقام‌های دولت  بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند، اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم است، سرباز زده‌اند.

 این در حالی است که «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم نیز قرار است امشب به وقت تهران با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در «رم» پایتخت ایتالیا دیدار کند. آخرین تحولات مرتبط با ایران از موضوعات مهم گفت‌و‌گوهای این دو دپیلمات ارشد خواهد بود.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این خصوص گزارش کرد، وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا قصد دارند در این دیدار درباره توافق هسته‌ای ایران، اوضاع سیاسی منطقه و عادی‌سازی روابط تل‌آویو با حماس گفت‌وگو کنند.

سفر به رم در حقیقت اولین تور بین‌المللی لاپید به عنوان وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها