اظهارات عجیب وزیر خارجه امارات علیه تشکیلات خود گردان

کد خبر: 1077142

وزیر امور خارجه امارات در آستانه سالگرد عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی گفت که او نگران آینده این رژیم است و تل‌آویو باید برای مسئله تشکیلات خودگردان قبل از آنکه دیر شود، راه حلی بیابد.

اظهارات عجیب وزیر خارجه امارات علیه تشکیلات خود گردان

وزیر امور خارجه امارات عربی متحده از آینده رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و خواستار حمایت این رژیم از تشکیلات خود گردان فلسطین به ریاست محمود عباس شد.

عبدالله بن زاید در آستانه یک‌سالگی عادی‌سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با وب‌سایت خبری «واللا» این رژیم گفت: «اسرائیل دیر یا زود باید برای مسئله فلسطین راه حلی ایجاد کند؛ چرا که این مسئله نه تنها در برابر چشم جهانیان به این صورتی که مورد تعرض و تخریب قرار گرفته، باقی نخواهد ماند، بلکه دنیا در آینده این مسئله تشکیک خواهد کرد و چالشی در برابر آن خواهد بود».

او با بیان اینکه چالش کنونی ادغام تشکیلات خودگردان فلسطین در روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه است، از اینکه دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری بایدن مانع از به کارگیری اصطلاح «توافقات ابراهام» می‌شود، ابراز ناامیدی کرد.

چهار کشور عربی، امارات، بحرین، سودان و مغرب تابستان سال گذشته با فشار و میانجی‌گری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با رژیم تل‌‌آویو تحت توافقات ابراهام (ابراهیم ع) روابط خود را عادی‌سازی کردند که مورد انتقاد فلسطینیان و کشورهای منطقه‌ای قرار گرفت.

وزیر خارجه امارات همچنین گفته که از اینکه مسائل داخلی رژیم صهیونیستی بر این توافقات تأثیر بگذارد، نگران بوده است. او گفت: «برداشتم این است که دولت جدید در اسرائیل هم علاقه زیادی به برقراری روابط با امارات دارد و اگر ویروس کرونا نبود می‌توانستیم در این ارتباط پیشرفت زیادی به دست بیاوریم».

ماه پیش «نفتالی بنت»، نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی مأمور تشکیل کابینه شد و توانست بعد از بیش از 15 سال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق این رژیم را که نقش زیادی در تحقق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو داشت، از قدرت کنار بزند.

عبدالله بن زاید همچنین گفت: «آنچه موجب شوکه شدن من از ابتدای امضای توافق عادی‌سازی شد، تمایل زیاد طرفین برای برداشتن این گام بود».

وزیر خارجه امارات با بیان اینکه او از تغییر «دولت» در رژیم صهیونیستی نگران نیست گفت که «گابی اشکنازی»، وزیر خارجه سابق اسرائیل «شخص خیلی جدی و محترمی» است.

در ادامه عادی‌سازی روابط بین رژیم تل‌‌آویو و ابوظبی، «یائیر لاپید»، وزیر خارجه این رژیم دیروز سه‌شنبه در رأس هیئتی وارد امارات شد و سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور را افتتاح کرد.

«جیلی کوهن»، خبرنگار شبکه عبری زبان «کان» اعلام کرد که یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی صبح امروز با «ریم الهاشمی»، وزیر همکاری بین‌المللی امارات دیدار کرده است.

بر اساس بیانیه‌‌ای که وزارت خارجه امارات بعد از دیدار لاپید و بن زاید صادر کرده، دو طرف توافق نامه همکاری اقتصادی و تجاری امضا کردند./تسنیم

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها