کرملین: گفت و گو با ناتو در شرایط اولتیماتوم ناممکن است

کد خبر: 1078036

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) عامل بی ثباتی در قاره اروپا شده و قادر به ایجاد ثبات در این قاره نیست .

کرملین: گفت و گو با ناتو در شرایط اولتیماتوم ناممکن است

پسکوف روز یکشنبه در برنامه سیاسی «مسکو کرملین پوتین» در شبکه تلویزیونی «روسیه ۱» با بیان اینکه گفت و گو با ناتو در شرایط اولتیماتوم ناممکن است، اظهار داشت: اما حتی با این سازمان (پیمان آتلانتیک شمالی) نیز باید مذاکره کرد.

وی افزود: پس از دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و  جو بایدن همتای آمریکایی وی در ژنو چنین تصور بوجود آمد که وضعیت جهان باید آرام تر شود.

وی ادامه داد: اما پس از آن شماری از اعضای جدید اتحادیه اروپا با گفت و گو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مخالفت کرده و رزمایش ناتو با عنوان سی.بریز۲۰۲۱ برگزار شد.  

 سخنگوی رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: متاسفانه رئیس جمهوری آمریکا نمی تواند بگوید که با روسیه باید روابط خوب برقرار شود.

وی افزود: حداکثر آن چیزی که می توانیم از بایدن بشنویم این است که با روسها فقط در مورد مسائلی که لازم بدانیم گفت و گو خواهیم کرد و   روسیه را باید مجازات کرد.  

 پسکوف گفت: این وضعیت به این دلیل بوجود آمده است که در آمریکا نمی توان درباره برقراری روابط خوب با روسیه سخن گفت.

 آمریکا در پشت سر حادثه ناو انگلیسی قرار دارد

پسکوف در ادامه سخنان تلویزیونی گفت که اطمینان دارد آمریکا در پشت سر حادثه ناو انگلیسی در سواحل کریمه بود و واشنگتن آن را برنامه ریزی کرده بود.

وی افزود: ناو انگلیسی در این حادثه عامل دسیسه جویی بود و همان طور که رئیس جمهوری روسیه گفت با این حادثه نقاط ضعف در محافظت از مرزهای روسیه و سیستم هشداردهی بررسی می شد و ما معتقدیم که این اقدام تحریک آمیز برنامه ریزی شده بود.  

 رسانه های روسیه روز سوم تیر ماه از شلیک هشدار یک فروند رزمناو و یک فروند هواپیمای شکاری جنگنده روسیه به سوی ناو انگلیسی دیفندر در دریای سیاه خبر دادند که به ادعای طرف روسی، وارد آبهای سرزمینی روسیه شده بود.

قاطعیت روسیه در دفاع از خود قابل درک تر می شود

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه تصریح کرد: عزم و قاطعیت روسیه در مسائل مربوط به دفاع از خود برای کشورهای غیردوست روسیه قابل درک تر می شود.

وی افزود: به همین دلیل بروز وضعیتی همچون بحران کارائیب بین روسیه و غرب مطرح نیست.

بحران کارائیب یا بحران موشکی ‌کوبا که با عناوین بحران اکتبر ۱۹۶۲  یا هراس موشکی شناخته می‌شود، تقابل ۱۳ روزه میان ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی بود که در پی استقرار موشک‌های بالستیک میان‌برد شوروی در خاک کوبا آغاز شد. از این بحران اغلب به عنوان واقعه‌ای یاد می‌شود که به طور بالقوه‌ای می‌توانست جنگ سرد را به یک جنگ هسته‌ای تمام عیار تبدیل کند.

پسکوف در ادامه سخنان خود گفت که اوکراین تلاش می کند اهمیت توافقنامه مینسک را از بین برده و روسیه را به عنوان یکی از شرکت کنندگان مناقشه شرق اوکراین معرفی کند.

وی افزود: خودداری سران اوکراین از اجرای توافقنامه مینسک و فشار بر مخالفان سیاسی دولت اوکراین، فراهم آوردن مقدمات برای دیدار ولادیمیر پوتین و ولادیمیر زلنسکی سران روسیه و اوکراین را دشوارتر می کند.

پسکوف این را نیز گفت که پوتین بزودی مقاله ای درباره اوکراین منتشر می کند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها