اتهام زنی تکراری ناتو به ایران

کد خبر: 1084628

ناتو در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حادثه حمله به کشتی مرسر استریت، در اتهاماتی بی اساس ایران را مسئول این حادثه دانست.

اتهام زنی تکراری ناتو به ایران

 به نقل از وبگاه رسمی ناتو، ناتو در بیانیه‌ای در ادامه اتهام زنی‌ها به ایران در مورد حمله به کشتی مرسر استریت متعلق به رژیم صهیونیستی، این حادثه را محکوم کرد.

در بیانیه ناتو آمده است: «ما حمله به کشتی مرسر استریت را در آب‌های ساحلی عمان محکوم کرده و به رومانی و انگلیس بابت کشته شدن شهروندانشان در این حادثه تسلیت می گوییم.»

در این بیانیه همچنین آمده است که  آزادی ناوبری دریایی برای همه متحدان ناتو امری حیاتی است و باید مطابق قوانین بین المللی مورد حمایت قرار گیرد.

این اتحادیه در ادامه اتهام زنی‌ها به ایران در بیانیه خود مدعی شد که انگلیس، آمریکا و رومانی به این نتیجه رسیده اند که به احتمال زیاد ایران مسئول این حادثه بوده است.

در انتهای این بیانیه، ناتو ادعا کرد: «ما نگران اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه هستیم و از آن می‌خواهیم به تعهدات بین المللی خود احترام بگذارد.»

پیشتر نیز آمریکا، انگلیس، رومانی، کانادا و رژیم صهیونیستی در اتهاماتی بی اساس ایران را مقصر این حمله عنوان کرده بودند.

کشتی «ام تی مرسر استریت» روز پنجشنبه در نزدیکی سواحل عمان هدف حمله هوایی قرار گرفت و دو خدمه آن کشته شدند. این حادثه اواخر شامگاه پنجشنبه و در شمال شرقی جزیره «مصیره» عمان اتفاق افتاد. این جزیره در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مسقط، پایتخت عمان قرار دارد./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها