ورود مهمان مراسم تحلیف ریاست جمهوری به تهران

کد خبر: 1084651

حموده صباغ رییس مجلس سوریه دقایقی پیش وارد تهران شد.

ورود مهمان مراسم تحلیف ریاست جمهوری به تهران

حموده صباغ رئیس مجلس سوریه که به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است در بدو ورود مورد استقبال عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نایب رییس گروه دوستی پارلمانی دو کشور قرار گرفت.

مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران روز پنجشبه 14 مردادماه در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود./فارس

 ورود مهمانان مراسم تحلیف رئیس جمهور به تهران

از ظهر امروز اولین مراسم تحلیف ریاست جمهوری به میزبانی مجلس شورای اسلامی وارد تهران شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، از ظهر امروز میهمانان مراسم تحلیف ریاست جمهوری و در ابتدا خانم ترکوویچ معاون شورای وزیران و وزیر امور خارجه بوسنی و همچنین ابراهیم محمد وزیر گردشگری غنا به منظور شرکت در این مراسم به تهران آمدند.

حموده صباغ رئیس مجلس سوریه که به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است در بدو ورود مورد استقبال عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نایب رییس گروه دوستی پارلمانی دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است بر اساس آمار اعلام شده تا این لحظه 115 مقام رسمی از 73 کشور جهان برای حضور در مراسم تحلیف اعلام آمادگی کردند؛ از بین این مقامات 10 رئیس کشور در تراز سران کشورها، 20 رئیس مجلس، 11 وزیر خارجه، 10 نفر از وزرای دیگر کشورها و همچنین فرستاده ویژه و نواب روسای مجالس، روسای کمیسیون‌ها و هیأت‌های پارلمانی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

همچنین روسای مقامات 11 سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای، نماینده‌ دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک و مقاماتی از IPU، اتحادیه اروپا، اوراسیا، اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی و آسیایی، سازمان اکو، سیکا و D8 برای حضور در این مراسم دعوت شدند و اعلام آمادگی کردند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها