اتحادیه اروپا به دنبال گزینه‌های جابجایی برای صدها کارمند افغانستانی

کد خبر: 1087656

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال گزینه‌های جابجایی برای کارمندان افغانستانی است که در دفتر این اتحادیه در کابل فعالیت داشتند.

اتحادیه اروپا به دنبال گزینه‌های جابجایی برای صدها کارمند افغانستانی

 اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که به همراه اعضای عضو سخت در تلاش است تا گزینه‌های جابه‌جایی برای صدها کارمند افغانستانی و خانواده‌هایشان است که در نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل فعال بوده‌اند.

در این بیانیه آمده است که مذاکرات درباره مکانی که آنها می‌توانند بروند در حال انجام است. این طرح‌ها شامل کسانی که برای اداره پلیس سابق اتحادیه اروپا در افغانستان فعالیت می‌کردند، نمی‌باشد.

اتحادیه اروپا اضافه کرد: «پیشروی سریع طالبان، ضرورت فراهم کردن حمایت در برابر اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی توسط طالبان علیه شهروندان افغانستانی که در مرکز اتحادیه اروپا در کابل فعالیت می‌کردند را افزایش داده است».

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز ساعتی پیش گفت که پرسنل سفارت آمریکا در کابل به فرودگاه منتقل شده‌اند تا این اطمینان حاصل شود که در بحبوحه پیشروی طالبان آنها بتوانند به صورت ایمن و امن به فعالیت خود ادامه دهند.

وی که با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز مصاحبه می‌کرد، گفت: «واقعیت موضوع این است که نیروهای افغانستانی قادر به دفاع از کشورشان نبودند».

پیشتر نیز یک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان به خبرگزاری تاس روسیه گفته بود که این جنبش امنیت سفارت مسکو در کابل و دیگر سفارتخانه‌های خارجی را تضمین می‌کند.

نشریه «پالتیکو» نیز در گزارشی نوشته بود: حملات گسترده طالبان باعث به زانو در آمدن دولت افغانستان شده است و پنتاگون در حال برنامه‌ریزی برای خروج کامل هیئت آمریکایی از کابل است.

دو منبع آمریکایی هم به این رسانه گفته‌اند که فرماندهی مرکزی آمریکا (تروریست‌های سنتکام) معتقد است که تخلیه کامل سفارت واشنگتن در کابل اجتناب ناپذیر است.

پیش از این نیز یک رسانه آمریکایی گزارش داده بود که با نزدیک شدن طالبان به کابل، آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تعطیلی کامل سفارت خود است.

نشریه «پالتیکو» در گزارشی نوشته بود: حملات گسترده طالبان باعث به زانو در آمدن دولت افغانستان شده است و پنتاگون در حال برنامه‌ریزی برای خروج کامل هیئت آمریکایی از کابل است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها