نقشه جدید آمریکا برای سوریه

کد خبر: 1092107

نیروهای آمریکایی با وارد کردن تجهیزات و مواد لجستیکی به سوریه در حال تقویت نیروهای خود که بصورت غیرقانونی در این کشور مستقر شده اند، هستند.

نقشه جدید آمریکا برای سوریه

 نیروهای آمریکایی با وارد کردن تجهیزات و مواد لجستیکی به سوریه در حال تقویت نیروهای خود که بصورت غیرقانونی در این کشور مستقر شده اند، هستند.

خبرگزاری سوریه (سانا) امروز (چهارشنبه) از ورود کاروانی از کامیون‌های آمریکایی حامل تجهیزات و لوازم لجستیکی به خاک سوریه برای حمایت از نیروهای خود که در پایگاه‌های نظامی غیرقانونی ایجاد شده در خاک این کشور مستقر شده‌اند، خبر داد.  

منابع محلی ساکن حومه «الیعربیه» به خبرنگار سانا گفتند که نیروهای اشغالگر آمریکایی ۳۰ کامیون، خودروهای یخچالدار و تریلرهای حامل خودروهای نظامی را از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» از شمال عراق به خاک سوریه آوردند و آن‌ها را به پایگاههایی در منطقه الشدادی در حومه جنوب حسکه که به اشغال خود درآورده‌اند، منتقل کردند.  

به گزارش سانا، نیروهای آمریکایی روز گذشته نیز کاروانی متشکل از ۲۴ خودرو را برای حمایت از پایگاه‌های خود در منطقه الجزیره، وارد خاک سوریه کردند.  

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.   

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.  

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که حضور نظامیان آمریکایی‌ در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارد و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.  

چند مدت می‌باشد که آمریکا و متحدانش اقدام به بازسازی ساختار گروه تروریستی «داعش» در سوریه و عراق کرده‌اند و این اقدام با فرار نیروهای آمریکایی از افغانستان شتاب بیشتری گرفته تا یانکی‌ها تا حدودی بتوانند ضربه شکست در این کشور را جبران کنند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها