هشدار سناتور آمریکایی به نامزدی ترامپ در انتخابات

کد خبر: 1092952

«پَت تومی» نماینده جمهوری‌خواه ایالت پنسیلوانیا در مجلس سنای آمریکا ضمن انتقاد از مواضع و رفتارهای رئیس‌جمهور سابق این کشور اعلام کرد، دونالد ترامپ نباید نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شود.

هشدار سناتور آمریکایی به نامزدی ترامپ در انتخابات

به رغم حمایت اکثریت جمهوری‌خواهان از دونالد ترامپ و محبوبیت او در این حزب، یک سناتور جمهوری‌خواه علیه نامزدی رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری موضع گرفت.

بنا بر گزارش وبگاه آمریکایی «هیل»،  «پَت تومی» نماینده جمهوری‌خواه ایالت پنسیلوانیا در مجلس سنای آمریکا که پیش از این اعلام کرده بود در سال ۲۰۲۲ از منصب خود کناره گیری می‌کند، گفته است که ترامپ نباید نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

این سناتور جمهوری‌خواه پیش از این اعلام کرده بود که با پایان دوره کنونی عضویت خود در سنای آمریکا از منصب خود کنار می‌رود و در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۲ نامزد نمی‌شود.

پَت تومی در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» از هم حزبی‌های جمهوری‌خواه خود خواست که دونالد ترامپ را به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ انتخاب نکنند.

مجری این شبکه آمریکایی از سناتور جمهوری‌خواه پنسیلوانیا سوال کرد، اگر دونالد ترامپ نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شود، آیا ناامید خواهد شد؟

تومی با اشاره به اقدامات و عملکرد دونالد ترامپ بد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در جواب به این سوال گفت: «بله (ناامید می‌شوم) بعد از آنچه که پس از انتخابات ۲۰۲۰ اتفاق افتاد. به نظر من، رفتار رئیس‌جمهور (دونالد ترامپ) کاملا غیرقابل قبول بود به همین دلیل از نظر من، او نباید به عنوان نامزد حزب (جمهوری‌خواه) را در سال ۲۰۲۴ رهبری کند».

سناتور هم حزبی دونالد ترامپ افزود: «هیچ نامزد مشخص و قطعی وجود ندارد اما افراد بسیار بسیاری هستند که می‌توانند عملکرد فوق‌العاده‌ای (در مقام نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات و ریسات جمهوری) داشته باشند».

این سناتور ایالت پنسیلوانیا پیش از این بارها علیه ادعاهای ترامپ در خصوص تقلب دموکرات‌ها و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ موضع گرفته بود.

«پَت تومی» سناتور جمهوری‌خواه پنسیلوانیا

«پَت تومی» یکی از هفت سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی است که در پرونده استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا به اتهام تهییج و تحریک عاملان حمله به کنگره آمریکا، به گناهکار بودن ترامپ رای داد اما به دلیل حمایت اکثریت سناتورهای جمهوری‌خواه از رئیس‌جمهور وقت، استیضاح او به جایی نرسید.

طبق گزارش هیل، ترامپ طبق نظرسنجی‌ها مکرر در آمریکا، در میان رای دهندگان حزب جمهوری‌خواه «محبوب‌ترین» چهره است.

دونالد ترامپ از زمان آغاز به کار جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا بارها به صورت تلویحی از احتمال نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ خبر داده است.

پَت تومی سناتور جمهوری‌خواه در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی هشدار داد که کل حزب نباید «تنها درباره یک فرد (دونالد ترامپ) باشد».

وی افزود: «به نظر من، آینده حزب ما این است که حزب ایده‌ها باشد و حزبی تنها معطوف به یک فرد نباشد و فکر می‌کنم ما طی کارزارهای مقدماتی آینده درباره (آینده حزب) چیزهای بیشتری یاد خواهیم گرفت».

به رغم هشدارهای این عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا علیه دونالد ترامپ، نظرسنجی‌های انجام گرفته در سراسر این کشور نشان می‌دهد که ترامپ با اختلاف محسوس در برابر دیگر افراد و چهره‌های این حزب، از حمایت جمهوری‌خواهان برخوردار است.

بر همین اساس اواخر تیرماه سال جاری و به دنبال برگزاری نشست سالیانه «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار» در اورلاندوی ایالت فلوریدا، یک نظرسنجی از حامیان حزب جمهوری‌خواه درباره نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا انجام شد.

طبق این نظرسنجی تازه، ۷۰ درصد حامیان حزب جمهوری‌خواه از نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حمایت کردند و گفتند، اگر همین امروز کارزار درون حزبی نامزدهای حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، به او رای خواهند داد.

«ران دو سانتوس» فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا با ۲۱ درصد در رتبه بعدی قرار گرفتند و  «رند پال»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در دولت ترامپ، «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس، «تاکر کارلسون» مجری شبکه فاکس نیوز، «کریستی نوئم» فرماندار جمهوری‌خواه داکوتای جنوبی و «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا یک درصد آرا را کسب کرده بودند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها