موضع جدید پاکستان درباره دولت جدید افغانستان

کد خبر: 1094830

وزیر امور خارجه پاکستان در کنفرانسی مطبوعاتی ضمن تاکید بر این که انزوا، برای افغانستان و منطقه مفید نیست، گفت که دنیا باید با حقیقت جدید در افغانستان کنار بیاید و با آن وارد تعامل شود.

موضع جدید پاکستان درباره دولت جدید افغانستان

به نقل از آناتولی، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان گفته است که جامعه بین الملل «تمایل برای برقراری ارتباط» با طالبان را نشان داده است.

قریشی همزمان در دیدار با «خوزه مانوئل آلبارس» وزیر امور خارجه اسپانیا در یک کنفرانس مطبوعاتی در اسلام آباد پایتخت پاکستان، در این رابطه گفت: شناختی از یک واقعیت جدید (در افغانستان) شکل گرفته است. آگاهی از این مسئله وجود دارد که تعامل و گفتگو برای درکی بهتر که مفید خواهد بود، مورد نیاز است.

وی ادامه داد: تمایلی برای برقرای ارتباط وجود دارد، نه عجله ای برای به رسمیت شناختن. مردم در حال عجله کردن نیستند. آنها مشغول مشاهده اند. در حال صبر کردن هستند و وقایع در افغانستان را مشاهده می کنند و نگاه و توجه خود را برنگردانده اند.

قریشی تاکید کرد که «دنیا باید حقیقت جدید در افغانستان را به رسمیت بشناسد و با آن وارد تعامل گردد» و همچنین هشدار داد که انزوا برای افغانستان، منطقه و جهان سودمند نخواهد بود.

وزیر امور خارجه پاکستان در حالی که بار دیگر بر درخواست خود از آمریکا مبنی بر آزادسازی دارایی های مسدود شده افغانستان پس از تسلط طالبان بر این کشور تاکید کرد، از جامعه بین الملل خواست تا بر جلوگیری از بحران بشردوستانه در افغانستان تمرکز کنند.

وی در همین رابطه گفت: فروپاشی اقتصادی در افغانستان برای هیچکس خوب نخواهد بود.

صحبت های قریشی در حالی بیان می شود که طالبان هفته گذشته فهرست اعضای کابینه و رئیس دولت جدید در افغانستان را معرفی کرد که بر خلاف وعده های اولیه این گروه، خبری از فراگیر بودن و وجود چهره ها و شخصیت ها از اقوام مختلف این کشور در دولت مذکور نیست.

جبهه پنجشیر در افغانستان به رهبری «احمد مسعود» که در حال مبارزه با طالبان در دره های ولایت پنجشیر و نواحی اطراف آن است، با بیان اینکه کابینه معرفی شده از سوی طالبان مشروعیت ندارد اعلام کرد که این جبهه بعد از مشورت با شخصیت‌های سیاسی، ساختار حکومت انتقالی مردم سالار را اعلام خواهد کرد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها