موضع جدید مسکو درباره مذاکره با اوکراین

کد خبر: 1095467

سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی در خصوص دیدار احتمالی روسای جمهور روسیه و اوکراین گفت: تا زمانیکه کی یف بر سر موضوع شبه جزیره کریمه اصرار داشته باشد، این دیدار انجام نخواهد شد.

موضع جدید مسکو درباره مذاکره با اوکراین

به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی در خصوص دیدار احتمالی روسای جمهور روسیه و اوکراین گفت که تا زمانی که کی یف بر سر موضوع بازالحاق شبه جزیره کریمه اصرار داشته باشد، این دیدار انجام نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، پسکوف در خصوص مطرح شدن بحث برنامه ریزی اوکراین برای انجام دیدار میان روسای جمهور دو کشور گفت: تا زمانیکه پای موضوع کریمه در میان باشد، بحثی وجود ندارد. بحث در مورد کریمه به وضوح غیرممکن است. بنابراین، این عبارت (کریمه) در واقع احتمال فرضی چنین ملاقاتی را زیر سوال می برد.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد که انجام چنین دیداری تنها در صورتی ممکن خواهد بود که کی یف مفاد معاهده مینسک را اجرا کرده و به تصمیمات اتخاذ شده در نشست نورماندی پاریس نیز متعهد باشد.

لازم به ذکر است، «سرگئی نیکیفوروف» سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین پیشتر اعلام کرده بود که «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین آماده است تا با همتای روسی خود، «ولادیمیر پوتین» دیدار کرده و در خصوص مسائل مرزبندی و مناطق مورد اختلاف دو طرف مذاکره کند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها