انتقاد تند دیپلمات روس از پیمان AUKUS میان سه کشور

کد خبر: 1096446

نماینده روسیه در سازمان های بین الملی ایجاد پیمان AUKUS میان سه کشور انتقاد کرده و گفت که این پیمان، سوال های فراوانی را در خصوص پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای ایجاد کرده است.

انتقاد تند دیپلمات روس از پیمان AUKUS میان سه کشور

 به نقل از اسپوتنیک، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان های بین الملی و آژانس بین المللی انرژی اتمی،طی سخنانی از اقدام آمریکا، انگلیس و استرالیا در خصوص ایجاد پیمان AUKUS میان سه کشور انتقاد کرده و گفت که این پیمان، سوال های فراوانی را در خصوص پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، اولیانوف گفت: همزمان موضوع نقض عدم اشاعه هسته ای مطرح می شود. چرا؟ زیرا 17 ماه طول کشید تا ایالات متحده و انگلیس در مورد نحوه کمک به استرالیا برای تسلط بر فناوری ایجاد زیردریایی های هسته ای تصمیم گیری کنند. از نظر عدم اشاعه، این یک موضوع بسیار حساس است زیرا زیردریایی ها با اورانیوم غنی شده با غلظت بالا کار می کنند که در اصل (این نوع اورانیوم) می تواند در تولید سلاح هسته ای مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است، ایجاد پیمان AUKUS اواخر روز چهارشنبه توسط «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا و «بوریس جانسون» همتای بریتانیایی وی اعلام شد. برنامه زیردریایی های هسته ای استرالیا اولین پروژه بزرگ این اتحادیه خواهد بود./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها