اردوغان عازم نیویورک شد

کد خبر: 1096988

رئیس‌جمهور ترکیه در صدر هیئتی برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز پس از حضور در کنفرانس مطبوعاتی در فرودگاه آتاتورک استانبول عازم نیویورک آمریکا شد.

اردوغان عازم نیویورک شد

به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در صدر هیئتی برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز پس از حضور در کنفرانس مطبوعاتی در فرودگاه آتاتورک استانبول عازم نیویورک آمریکا شد.

لازم به ذکر است، «امینه اردوغان» همسر رئیس جمهور، «خلوصی آکار» وزیر دفاع، «محمت موش» وزیر تجارت، «محمت نوری ارسوی» وزیر فرهنگ و گردشگری و «بنعلی ییلدریم» جانشین رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه در این سفر اردوغان را همراهی می‌کنند.

لازم به ذکر است، اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل سه شنبه آینده با سخنرانی روسا و وزرای خارجه کشورهای مختلف آغاز به کار خواهد کرد. اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل سه شنبه آینده با سخنرانی روسا و وزرای خارجه کشورهای مختلف آغاز به کار خواهد کرد./مهر

امیدوارم بازگشایی مسیر نخجوان مشکل بین باکو و ایروان را پایان دهد

رئیس‌جمهور ترکیه امروز پیش از سفر به نیویورک در سخنانی ضمن هشدار به یونان گفت: امیدوارم بازگشایی مسیر نخجوان، به مشکل بین باکو و ایروان پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه امروز یکشنبه پیش از سفر به نیویورک به منظور شرکت در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به بازگشایی مسیر نخجوان به خاک اصلی جمهوری آذربایجان گفت: امیدوارم مشکل میان باکو و ایروان با گشایش این مسیر ارتباطی پایان یابد.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه در واکنش به اظهارات کریاکاس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اضافه کرد: باید شاهد برداشته شدن گام های مقتضی از سوی طرف مقابل باشیم. در صورتیکه طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند، تصمیمات لازم را اتخاذ و براساس آن عمل خواهیم کرد. ترکیه در این رابطه فرمانبر کسی نیست.

اردوغان در مورد بحران انسانی در افغانستان هم اظهار کرد: هرگز در مورد کمکهای بشردوستانه تردید نخواهیم کرد.

وی درباره تلاش‌ها برای اصلاح نظام انتخاباتی و کاهش حدنصاب انتخاباتی در ترکیه نیز گفت: امیدواریم انتخابات ۲۰۲۳ در شرایط متفاوتی برگزار شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها