اسرائیل همچنان در وضعیت خطرناک

کد خبر: 1096991

مجله آمریکایی نشنال اینترست نوشت که اسرائیل به رغم اینکه تجهیزات و ارتش مدرنی دارد ولی در شرایط راهبردی پرخطری قرار دارد.

اسرائیل همچنان در وضعیت خطرناک

 مجله آمریکایی «نشنال اینترست»، در گزارشی نوشت که اسرائیل همچنان در وضعیت راهبردی پرخطراتی است.

این مجله در این گزارش نوشت که اسرائیل قادر به توسعه روابط مثبت و باثباتِ بلند مدت با همسایگان و قدرت های منطقه‌ای در اطراف خود و فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه نیست.

نشنال اینترست نوشت: «همه اینها به این معناست که احسان ناامنی در اسرائیل همچنان به رغم برتری نظامی در دریا، خشکی و آسمان وجود دارد.»

بر اساس این گزارش، اسرائیل از سال 1948 به دنبال این بود که نیروی نظامی فعال با توانمندی‌های گسترده‌ای داشته باشد و بتواند بر تسلیحاتی که در جنگ جهان دوم استفاده می‌شد، بجنگد.

از آن موقع رژیم صهیونیستی تلاش کرده ارتش خود را توسعه  داده و آن را با مدرنترین سلاح ها و فناوریهای نظامی جهان تجهیز کند. افزون بر این، این رژیم تلاش کرده است که صنایع دفاعی بومی خود را توسعه دهد، صنایعی که ارتش این رژیم را به پیشرفته ترین ارتش های دنیا از نظر تکنولوپی تبدیل کند.

مجله نشنال اینترست در ادامه به تجهیزات و توانمندی‌های ارتش رژیم اسرائیل اشاره می‌کند و می نویسد: «ارتش اسرائیل از بین 140 ارتش موجود در دنیا رتبه بیست قوی‌ترین ارتش  را بر اساس آمار وب سایت «گلوبال فایر پور» آمریکا در سال 2021 دارد.»

این رژیم در کل 643 هزار نیروی نظامی دارد که از این بین، 170 نفر از آنها نیروی فعال هستند و نیروی هوایی ارتش این رژیم نیز 595 هواپیما دارد که شامل جدیدترین جنگنده‌های دنیا از جمله اف 35‌ها و اف 15 می شود.

بر اساس گزارش این مجله آمریکایی، ارتش رژیم صهیونیستی ناوگانی نظامی دارد که در بین ناوگان های دنیا رتبه 35 را دارد و یگان های نظامی آن به 65 یگان دریایی می رسد و 5 زیردریای دارد.

افزون بر این، نیروی زمینی رژیم صهیونیستی نیز 1650 تانک، 7500 خودرو زرهی، 650 عراده توپ خودکششی و 300 توپ میدانی و 100 عدد موشک انداز دارد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها