هذیان‌گویی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی

کد خبر: 1098608

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بی اساس به صورت ضمنی زمان امضای توافقنامه عادی سازی روابط با عراق را نزدیک دانست.

هذیان‌گویی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی

به نقل از شبکه دوازدهم تلویزیون اسرائیل، یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ضمن واکنش به کنفرانس اربیل در اظهاراتی بی اساس گفت: «از روزی که سمت خود را در اسرائیل آغاز کرده ام هدفم توسعه توافقنامه‌های ابراهیم بود، آنچه در عراق رخ داد امید بخش است، این اتفاق در مکانی رخ داد که از قبل پیش بینی نمی‌کردیم.»

وی مدعی شد: «ما و عراق در جامعه یهودیان، تاریخ و ریشه‌های مشترکی داریم، تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا به آن مراحل بازگردیم.»

شبکه دوازدهم تلویزیون اسرائیل ادعا کرد برخی از شخصیت‌های عراقی خطاب به مقامات صهیونیست، از تمایل خویش برای پیوستن به صلح با رژیم صهیونیستی و توافقنامه‌های ابراهیم که پیش از این امارات، بحرین، مغرب و سودان بدان پیوسته اند، خبر دادند.

دولت عراق، فرماندهان مقاومت و مقامات رسمی این کشور امروز (شنبه) با انتشار بیانیه‌ای نشست غیرقانونی را که از سوی برخی از شخصیت‌های عشایری مقیم در اربیل برگزار شد، قاطعانه محکوم کردند.

دولت مرکزی عراق ضمن محکوم کردن برگزاری این نشست و با تاکید بر حمایت قاطع بغداد از حقوق مردم فلسطین، بر ادعا‌های صهیونیست‌ها در خصوص عادی‌سازی روابط با عراق خط بطلان کشید.

در طی برگزاری این نشست برخی از مقامات کرد عراقی اعلام کردند این کشور باید در زمره کشور‌هایی قرار بگیرد که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌اند، اما به محض پخش شدن این خبر دولت مرکزی عراق آشکارا بر موضع ثابت خود بر حمایت از آرمان فلسطین تاکید کرده و برگزاری این کنفرانس را محکوم کرد.

بعد از بالا گرفتن اعتراضات در این کشور از سوی گروه‌های مختلف، دولت اقلیم کردستان نیز اعلام کرد این کنفرانس بدون اطلاع دولت بوده و اطلاعی از محتوای آن نداشته است!/باشگاه خبرنگاران جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها