کره‌شمالی: حق داریم آزمایش موشکی انجام دهیم

کد خبر: 1099073

«کیم سونگ» نماینده کره شمالی طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با تاکید بر حق این کشور برای انجام آزمایش‌های موشکی گفت پیونگ‌یانگ هیچ قصدی برای استفاده از این فناوری‌ها علیه هیچ کشوری ندارد.

کره‌شمالی: حق داریم آزمایش موشکی انجام دهیم

 نماینده کره شمالی در سازمان ملل از «حق مسلم» کشورش برای انجام آزمایش تسلیحاتی دفاع کرد.

به گزارش الجزیره، ساعاتی پیش از آنکه رسانه‌ها به نقل از فرمانده ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از پرتاب یک موشک ناشناس توسط کره شمالی به درون آب‌های دریای ژاپن خبر دهند، «کیم سونگ» نماینده پیونگ یانگ در سازمان ملل اعلام کرد که به دلیل سیاست‌های خصمانه‌ای که کشورش را هدف گرفته، انجام آزمایش تسلیحاتی «حق مسلم» کره شمالی است.

این در حالی است که در نشست اضطراری شورای امنیت ملی کره جنوبی، دولت این کشور نسبت به انجام آزمایش موشک کوتاه برد توسط پیونگ یانگ آن‌هم در شرایطی که برقراری ثبات سیاسی در شبه جزیره کره امری بسیار حیاتی قلمداد می‌شود، ابراز تأسف کرد.

بنا بر گزارش‌ها، ارتش کره جنوبی ساعاتی پیش اعلام کرد که حوالی ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه صبح سه شنبه به وقت محلی (۱۰ دقیقه بامداد به وقت تهران) از استان کوهستانی جاگانگ در شمال کره شمالی یک موشک به سمت دریای ژاپن پرتاب شد.

مقامات کره جنوبی و ایالات متحده هم اکنون در حال ارزیابی جزئیات این پرتاب موشکی هستند، اما «یوشیهید سوگا» نخست وزیر ژاپن اظهار داشت که کره شمالی یک موشک بالستیک پرتاب کرده است و دولت وی اقدامات دیده بانی و نظارتی خود را افزایش می‌دهد.

گفتنی است، پس از آزمایش یک موشک کروز «راهبردی» و دو موشک بالستیک از سکوی یک قطار، این سومین بار ظرف یک ماه گذشته است که پیونگ یانگ به آزمایش موشکی دست می‌زند.

این در حالی است که کره شمالی به دلیل تحریم‌های سازمان ملل بر سر برنامه تسلیحاتی خود از انجام هرگونه آزمایش موشک بالستیک منع شده است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه ایالات متحده پرتاب این موشک را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت و تهدیدی علیه همسایگان کره شمالی و جامعه بین‌المللی خوانده و آن را محکوم کرد و از پیونگ یانگ خواست که پای میز مذاکره بنشیند./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها