توافق تل آویو و منامه برای مقابله با پهپادهای ایرانی

کد خبر: 1099894

منابع آگاه از جزئیات سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین و توافق تل آویو و منامه برای مقابله با پهپادهای ایرانی خبر دادند.

توافق تل آویو و منامه برای مقابله با پهپادهای ایرانی

به گزارش پایگاه عرب ۴۸، بحرین و رژیم صهیونیستی در راستای عادی سازی روابط با یکدیگر و افزایش همکاری منامه- تل آویو طرح‌هایی را در جریان سفر یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین ارائه کردند.

این سفر که با خشم شهروندان بحرینی و مخالفت آنها با خیانت به قضیه فلسطین و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مواجه شد، با نقشه‌هایی همراه بود.

یائیر لاپید در جریان سفر روز گذشته خود به بحرین و دیدار با مقامات منامه، درباره مقابله با پهپادهای ایرانی گفتگو کرده است. طرفین در این دیدار درخصوص همکاری برای مقابله با پهپادهای ایرانی رایزنی کردند.

یک منبع سیاسی آگاه که خواست نامش فاش نشود در این رابطه گفت: ایران آن دسته از توانمندیهای نظامی خود را توسعه می‌دهد که هدایتگری ندارند همچون پرنده‌های بدون سرنشین، اما تنها این نیست. این موضوع همه را نگران کرده است. برای همه روشن است که ما چه توانمندیهایی را برای بررسی بر روی میز قرار می‌دهیم.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و همتای بحرینی او چند توافقنامه راهبردی در زمینه‌های مختلف امضا کردند و همچنین یک خط هوایی میان دو طرف افتتاح شد که در طول هفته، دو پرواز انجام خواهد داد.

مطابق با بیانیه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، دو پرواز مذکور توسط شرکت هواپیمایی «گلف ایر» بحرین صورت خواهد گرفت.

بحرین در سپتامبر سال ۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «آبراهام» را امضا و رسماً با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها