رایزنی‎‌ ترکیه با قطر برای مدیریت فرودگاه کابل

کد خبر: 1110208

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که رایزنی‌های این کشور با مقامات قطری برای مدیریت فرودگاه بین‌المللی کابل همچنان ادامه دارد.

رایزنی‎‌ ترکیه با قطر برای مدیریت فرودگاه کابل

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در نشست کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی مجلس این کشور گفت: رایزنی‌های آنکارا و دوحه برای مدیریت فرودگاه بین‌المللی کابل که برای مردم افغانستان مهم است، ادامه دارد.

به گزارش «آناتولی»، آکار با تاکید بر اینکه نظامیان ترکیه ماموریت خود را در افغانستان به پایان رسانده و به کشورشان بازگشته‌اند، افزود: از این پس نیز تحولات منطقه را از نزدیک پی‌گیری خواهیم کرد.

وزیر دفاع ترکیه درحالی از ادامه رایزنی‌ها با قطر برای مدیریت فرودگاه کابل می‌گوید که مقامات پاکستانی در دیدار با وزیر خارجه طالبان متعهد شده‌اند تا کارمندان هوانوردی افغانستان را در زمینه‌های ایمنی، کنترل ترافیک، هواشناسی و مدیریت فرودگاه آموزش دهند.

پس از اعلام آمادگی فرودگاه کابل برای انجام پروازهای داخلی و خارجی توسط طالبان، ماه گذشته نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برای مدیریت این فرودگاه شرط گذاشت.

وزارت خارجه طالبان چهارم مهرماه سال جاری در بیانیه‌ای ضمن اعلام حل مشکلات فنی فرودگاه کابل از خطوط هوایی کشورهایی که قبلاً به این فرودگاه پرواز می‌کردند، درخواست کرد تا پروازهایشان را از سربگیرند و نسبت به همکاری طالبان با آن‌ها اطمینان داد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها