گمانه‌زنی‌ها درباره جنگ بین روسیه و اوکراین

کد خبر: 1110952

سخنگوی کاخ کرملین ادعاهای غربی‌ها درباره آماده شدن روسیه برای حمله به اوکراین را تشدید مصنوعی تنش‌ها در منطقه توصیف کرد.

گمانه‌زنی‌ها درباره جنگ بین روسیه و اوکراین

مسکو روز یکشنبه به گمانه‌زنی‌های اخیر درباره جنگ میان روسیه و اوکراین را «افزایش مصنوعی تنش» توصیف کرده و آن را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کاخ کرملین ضمن رد ادعاهای مطرح شده توسط غربی‌ها، افزایش تحرکات کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در منطقه را محکوم کرد.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در این‌باره گفت: «این تنش به‌صورت مصنوعی تشدید شده است. ما از سوی کسانی که نیروهای مسلح خود را از آن‌سوی اقیانوس [اطلس] آورده‌اند، به فعالیت‌های نظامی غیرمعمول در قلمرو خود متهم شده‌ایم. این کشور ایالات متحده آمریکا است. چنین کاری منطقی و مودبانه نیست».

پسکوف با اشاره به اینکه اوکراین‌ می‌خواهد مشکلات خود را با توسل به زور حل کند گفت، روسیه از ناتو خواسته است که از «متمرکز کردن مُشت نظامی» در مجاورت مرزهای روسیه و تجهیز اوکراین به سلاح‌های مدرن دست بردارند.

کرملین شهریور امسال نیز هشدار داده بود، گسترش زیرساخت‌های نظامی ناتو در اوکراین به منزله عبور از خط قرمز روسیه خواهد بود.

«کایرلو بودانوف» رئیس سازمان اطلاعات دفاعی اوکراین در مصاحبه اختصاصی با وبگاه «میلیتری تایمز» مدعی شد روسیه بیش از ۹۲۰۰۰ نظامی اطراف مرزهای اوکراین مستقر کرده و در حال آماده شدن برای حمله به اوکراین تا پایان ژانویه یا اوایل فوریه است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز شنبه گفت: «ما نگرانی واقعی درباره فعالیت نظامی غیرعادی روسیه در مرز با اوکراین داریم. ما نگرانی‌های واقعی درباره نحوه گفتاری که از روسیه می‌شنویم و شاهد آن هستیم و همچنین در رسانه‌های اجتماعی داریم».

وزیر خارجه آمریکا گفت که نگرانی‌های این کشور به صورت گسترده با متحدان آمریکایی به اشتراک گذاشته شده اما از بیان این موضوع که آیا سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند که مسکو به دنبال حمله به اوکراین بوده، خودداری کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها