جزئیات مصاحبه علی اف با «روسیا 1»

کد خبر: 1112834

الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی روس، مواضع مسکو در قبال تنش‌های باکو-ایروان را «بسیار مثبت» خواند.

جزئیات مصاحبه علی اف با «روسیا 1»

شبکه تلویزیونی «روسیا 1» روز یکشنبه (دیروز) مصاحبه‌ای با الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان پخش کرد.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان از قبیل خبرگزاری «ترند» این کشور، مصاحبه الهام علی‌اف با شبکه روسیا 1 را منتشر کردند.

طبق گزارش آنها، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان طی سفر روز جمعه هفته گذشته به شهر «سوچی» به این شبکه تلویزیونی روس درباره مواضع مسکو در قبال تنش‌های باکو و ایروان صحبت کرد.

علی اف گفت: «ما در (جمهوری) آذربایجان به این موضوع بسیار مثبت نگاه می‌کنیم. من قبلا این را گفتم. روسیه نقش بسیار مهمی در زمینه عادی‌سازی روابط بین ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان ایفا می‌کند».

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان ادامه داد: «بیانیه مشترکی که در پایان جلسه (نشست سه جانبه سران مسکو، باکو و ایروان در سوچی) در مورد اقدامات انجام شده برای باز کردن شبکه‌های حمل و نقل و آماده‌سازی کمیسیون تعیین حدود (مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان) برای کار به تصویب رسید، گواه این امر است».

GwoqKYv1qzYq

مصاحبه علی اف با «روسیا 1»

وی افزود: «(جمهوری) آذربایجان بارها همه این مسائل را مطرح و روسیه همواره از آنها حمایت کرده است. بنابراین، جلسه امروز بسیار مهم است».

اشاره علی اف به نشست سران جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه به میزبانی ولادیمیر پوتین بود که روز جمعه هفته گذشته در سوچی برگزار شد.

پوتین بعد از این نشست سه جانبه مشترک با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان گفت که توافق شد تا سازوکار تعیین مرز میان ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان پیش از پایان سال جاری میلادی ایجاد شود.

سفر پاشینیان و علی اف به سوچی و شرکت در نشست مشترک با پوتین در شرایطی انجام شده که آنها سال گذشته برای پایان جنگ ۴۴ روزه بر سر قره باغ کوهستاین، یک توافق آتش‌بس امضا کردند.

توافق آتش‌بس که با میانجیگری روسیه بین سران ارمنستان و جمهویر آذربایجان امضا شد، باعث توقف جنگ شد اما نتوانست اختلافات و تنش‌های مرزی این دو کشور همسایه را پایان نداد.

اظهارات مقام‌های ارشد باکو از جمله علی اف درباره کریدور ادعایی «زنگه‌زور» طی هفته‌های گذشته بارها خبرساز شده و پاشینیان و دیگر مقام‌های ایروان ادعاها درباره ایجاد این کریدور را رد کرده‌اند

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها