لاوروف: ناتو به سرعت در حال فروپاشی است

کد خبر: 1113544

وزیر خارجه روسیه در سخنرانی خود از ناتو خواست تسلیحات خود را از مرز این کشور دور کند.

لاوروف: ناتو به سرعت در حال فروپاشی است

به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در اجلاس سران سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت که مسکو از ناتو می‌خواهد که تسلیحات نظامی خود را به سمت شرق نیاورد.

لاوروف در سخنرانی خود گفت: «ساختار ثبات استراتژیک در ناتو به سرعت در حال فروپاشی است، ولی ناتو از بررسی پیشنهاد‌های سازنده ما برای تنش زدایی و جلوگیری از حوادث جدی خودداری می‌کند و تسلیحات نظامی خود را به مرز‌های روسیه نزدیک می‌کند. با این اقدامات ناتو، سناریوی فاجعه آمیز جنگ نظامی در اروپا در حال قوت گرفتن است.»

لاوروف خاطرنشان کرد: در گفت‌وگو با آمریکا و متحدانش برای تنظیم توافق‌نامه‌هایی پافشاری خواهیم کرد که از هرگونه حرکت بیشتر ناتو به شرق و استقرار سامانه‌های تسلیحاتی بسیار نزدیک به خاک روسیه جلوگیری کنند. ما در آینده‌ای نزدیک پیشنهاد‌های مربوطه را ارائه خواهیم داد و منتظر بررسی‌های جدی  آن‌ها بدون بهانه هستیم.»

لاوروف روز چهارشنبه در مورد اعمال تحریم‌های احتمالی علیه کی‌یف به دلیل عدم پایبندی به توافق‌نامه‌های مینسک، گفت که روسیه با اقدامات یکجانبه مخالف است. اگرچه در مورد اوکراین تحریم‌ها یکجانبه نخواهد بود، زیرا خود اوکراین قبلاً تحریم‌هایی را علیه بسیاری از شهروندان و نهاد‌های روسیه اعمال کرده است.

این در حالی است که اخیرا تنش‌ها بین دو کشور تشدید شده است و کی‌یف، مسکو را به تدارک حمله‌ای به شرق این کشور متهم می‌کند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها