اخبار روسیه/تور منطقه‌ای لاوروف

کد خبر: 1114646

وزارت خارجه روسیه از سفر منطقه‌ای سرگئی لاوروف به غرب آسیا و شمال آفریقا خبر داد.

«میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه از آغاز تور منطقه‌ای سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور به غرب آسیا و آفریقا از روز یک شنبه خبر داد. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف در این تور منطقه‌ای به سرزمینهای اشغالی، رام الله، الجزائر و مغرب سفر خواهد کرد.  

وی افزود: طی روزهای آینده لاوروف به غرب آسیا و شمال آفریقا می‌رود. وی روز یک شنبه عازم تل آویو، رام الله، الجزائر و مغرب خواهد شد. 

روسیه طی سالهای گذشته ابتکار عمل برای حل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی را در اختیار گرفته است و تاکید کرده که همه تلاش خود در تمامی سطوح را برای حل و فصل هرچه سریع‌تر مناقشه فلسطین-اسرائیل انجام خواهد داد.

بوگدانف در ادامه اضافه کرد، علاوه بر دیدارهای دوجانبه، وزیر خارجه روسیه در نشست همکاریهای روسیه-کشورهای عربی مشارکت خواهد کرد. 

بوگدانف در این راستا گفت: ما به همراه دبیرکل اتحادیه عرب و شرکایمان در مغرب در حال کار بر روی این هستیم و انتظار داریم کشورهای عربی در سطح بالای دیپلماتیک در آن حضور داشته باشند. /فارس

دیپلماسی تنها راه حل پیش روی مشکلات میان آمریکا و روسیه است

سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو ضمن استقبال از پیشرفت های حاصل شده در روابط میان مسکو و واشنگتن گفت که دیپلماسی تنها راه حل پیش روی دو طرف برای حل اختلافات است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو روز سه شنبه به ریانووستی گفت که واشنگتن و مسکو در روزهای اخیر پیشرفت‌هایی در زمینه مسائل دوجانبه داشته‌اند و ایالات متحده امیدوار است به حرکت در این مسیر ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، «جیسون پی. ربهولز» سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو همچنین تاکید کرد: "همانطور که گفتیم، دیپلماسی تنها راه ممکن برای حل این بحران بالقوه ای است که در روابط با روسیه با آنها روبرو هستیم. ما باید به ویژه در زمان تشدید تنش کانال‌های ارتباطی باز داشته باشیم، … ما در روزهای اخیر پیشرفت‌هایی در زمینه مسائل دوجانبه داشته‌ایم.

این سخنگو همچنین در خصوص تنش میان آمریکا و روسیه بر سر عدم تمدید روادید دیپلمات‌های روسی مستقر در آمریکا افزود که ایالات متحده پیشتر به روسیه اطلاع داده است که دیپلمات‌های این کشور "مشمول مأموریت‌های سه ساله خواهند بود".

وی گفت: دیپلمات‌ها (روسیه) و سفیر (در آناتولی ایالات متحده) آنتونوف سه سال یا بیشتر در ایالات متحده خواهند بود و به آنها اطلاع داده شده است که پس از پایان مأموریت‌هایشان باید آمریکا را ترک کنند. این رویکرد ایالات متحده، برابری بیشتری را در دیپلماسی ما ایجاد می‌کند.

این سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو مدعی شد که خروج دیپلمات‌های روسیه از خاک آمریکا به منزله "اخراج نیست".

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها