هشدار اولیانوف: دیپلماسی بایستی دو طرفه باشد

کد خبر: 1116381

نماینده روسیه در مذاکرات احیای برجام به همه طرف‌ها هشدار داد که دیپلماسی بایستی دو طرفه باشد.

هشدار اولیانوف: دیپلماسی بایستی دو طرفه باشد

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمانهای بین‌المللی مستقر در وین، در تصدیقِ پیامی از «علی باقری کنی» نماینده کشورمان در مذاکرات برجامی، به همه طرف‌ها هشدار داد که دیپلماسی باید دو طرفه باشد.

اولیانوف در این پیام نوشت: «آقای باقری کنی درست می‌گوید؛ دیپلماسی خیابانی دو طرفه است. همه طرف‌های برجام باید این را در نظر داشته باشند.»

او در ادامه افزود: «البته من این مسائل را قبل از همه به خودم می‌گویم باقی طرف‌ها خودشان تصمیم خواهند گرفت.»

پیش از این علی باقری کنی در پیامی توییتری نوشته بود: «بعضی بازیگران به جای دیپلماسی واقعی به عادت مقصرنمایی خود پافشاری می‌کنند. ما سریعا پیشنهادهای‌مان را ارائه کردیم و به نحوی سازنده و منعطف تلاش کردیم تا اختلافات کم شود.»

نماینده کشورمان در ادامه افزود: «دیپلماسی، خیابانی دو طرفه است. اگر اراده‌ای برای جبران خطای مقصر باشد، راه برای توافق خوب سریع هموار می‌شود.»

به تازگی «جالینا پورتر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد اولویت واشنگتن از سرگیری سازنده این مذاکرات با تمامی طرف‌هایی است که به دنبال احیای برجام هستند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، نیز گفت: «واشنگتن به پیگیری دیپلماسی با ایران ادامه خواهد داد، زیرا دیپلماسی همچنان به عنوان بهترین گزینه باقی خواهد ماند. ما به همراه شرکای مان همه گزینه‌ها را بررسی می‌کنیم و به دیپلماسی در تعامل با ایران اولویت می‌دهیم.»

پنج‌شنبه هفته گذشته هشتمین دور از مذاکرات احیای برجام با حضور علی باقری کنی در وین، پایتخت اتریش برگزار شد. پیشتر از این نشست روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرده بود که دولت آمریکا قصد دارد تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کند و روندی سختگیرانه را پیش بگیرد.

این در حالی است که دولت ایران بار‌ها تأکید کرده است که شرط بازگشت به برجام، لغو تمامی تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه کشورمان و ارائه تضمین برای عدم اتخاذ چنین اقدامی در آینده از سوی آمریکا است./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها