حمله تند نماینده عربستان به اسد

کد خبر: 1117116

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل ضمن تعیین شرطی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، عدم تایید پایان جنگ در سوریه را خواستار شد.

حمله تند نماینده عربستان به اسد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در سخنرانی که روز جمعه در پنجاه‌وسومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل داشت، مدعی شد: اگر آنها گفتند که جنگ در سوریه تمام شده، شما آنها را باور نکنید، اگر رهبر آنها در حالی که روی انباشتی از جمجمه‌های افراد بیگناه ایستاده بود، ادعای پیروزی بزرگی را کرد، او را باور نکنید.

او در ادامه اظهارات کذب و فرافکنانه خود باز هم مدعی شد: اگر آنها گفتند که در حال مبارزه با تروریسم در منطقه هستند، آنها را باور نکنید زیرا اولین کسانی بودند که بزرگترین درب‌ها را به روی "تروریسم" گشودند و حزب‌الله، "سرکرده تروریسم در منطقه" و سازمان‌های طایفه‌ای شرق را وارد کردند.

همچنین نماینده دائم عربستان در سازمان ملل گفت: راه‌حل سیاسی تنها راه‌حل بحران سوریه است و این بحران باید از طریق یک روند سیاسی همه جانبه که خواسته‌های قانونی مردم سوریه را برآورده می‌کند و با قطعنامه ۲۲۴۵ شورای امنیت و نیز روند مذاکرات ژنو یک همخوانی دارد، حل شود.

المعلمی در ادامه اظهارات مدخله‌جویانه و غیرواقعی خود گفت: عربستان در سهولت‌بخشی به تحقق راه‌حلی سیاسی و تسهیل تلاش‌ها برای اتحاد گروه‌های اپوزیسیون سوریه و دور کردن آن از هرگونه نفوذ خارجی نقش به‌سزایی ایفا کرد.

او در پایان نیز مدعی شد: عربستان از بازگشت سوریه به جمع کشورهای عربی و آغوش مشترکشان یعنی اتحادیه عرب استقبال می‌کند و اگر سوریه بتواند خود را از کنترل طرف‌های بیگانه و تصمیم‌گیری‌های آنها رهایی بخشد، مسیرش به سوی این هدف باز است.

این اظهارات در حالی است که عربستان اخیرا نیز برای لبنان به منظور از سرگیری روابط شرط و شروطی تعیین کرد و حزب‌الله لبنان را مشکل این کشور دانست./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها