رزمایش اوکراین با موشک‌های آمریکایی جاولین در مرز با روسیه

کد خبر: 1118107

اوکراین در بحبوحه تنش‌ها با روسیه، رزمایشی را با موشک‌های ساخت آمریکا نزدیک مرزهای روسیه برگزار کرد.

رزمایش اوکراین با موشک‌های آمریکایی جاولین در مرز با روسیه

 اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد نیروهای ارتش این کشور با موشک‌های ضد تانک«جاولین» ساخت آمریکا در منطقه درگیری با جدایی‌طلبان در شرق اوکراین تمرینات رزمی انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» اوکراین که به دنبال پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، از سال ۲۰۱۸ یک سری محموله از مهمات و موشک‌های جاولین از آمریکا دریافت کرده که انتقاد مسکو را برانگیخته است.

در این بین، کی‌یف در حالی مسکو را به حمله احتمالی به اوکراین متهم می‌کند که روسیه هرگونه برنامه ریزی برای حمله را  رد کرده و  اوکراین و ایالات متحده را به رفتارهای بی‌ثبات کننده متهم می‌کند و به دنبال تضمین‌های امنیتی در برابر گسترش ناتو به شرق است.

«اولکسی دانیلوف» یک مقام ارشد امنیتی اوکراین روز چهارشنبه مدعی شد که ۱۲۲۰۰۰ نظامی روس در ۲۰۰ کیلومتری (۱۲۴ مایلی) مرز با اوکراین مستقر هستند. وی از برگزاری رزمایشی با موشک‌های جاولین در نزدیک مرز با روسیه خبر داد.

خبرگزاری «اینترفکس» نیز گزارش داده که روسیه تمرینات نظامی خود را در منطقه برگزار کرد و  جنگنده‌های «سوخو-۳۰»  و بمب افکن های «سوخو-۲۴»  تمرینات سوختگیری هوایی را بر فراز کریمه انجام دادند.

اینترفاکس به نقل از ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد، این پروازها در آسمان کریمه انجام شد، ۲۰ خلبان وظایف پیچیده پروازی را تمرین کردند که شامل سوخت گیری در هوا در ارتفاعات بین ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ متر با سرعت حدود ۶۰۰ کیلومتر در ساعت بود.

معاون وزارت خارجه روسیه  نیز به تازگی  نسبت به هرگونه تحرکات امنیتی، نظامی ناتو در منطقه و نزدیک مرزهای روسیه هشدار داد. «سرگئی ریابکوف» معاون وزارتخارجه روسیه روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» اظهار داشت، اگر ناتو به نگرانی‌های امنیتی مسکو توجهی نکند، روسیه آماده پاسخ نظامی است.

این دیپلمات بلندپایه روس گفت: «[اگر ناتو نگرانی‌های مسکو را نادیده بگیرد] ما روش‌هایی برای پاسخ پیدا خواهیم کرد، از جمله از طریق ابزارهای نظامی و نظامی-فنی.»

ریابکوف گفت: «این را مجدداً تأیید می‌کنم. ما باید با اقدامات متقابل خود، فعالیت‌هایی که برایمان نگران‌کننده است را متعادل کنیم، زیرا آنها خطرات را افزایش می‌دهند.»/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها