عطوان: انتقام سختی از جانب ایران برای آمریکا در راه است

کد خبر: 1120345

عطوان در مقاله جدید خود به بررسی نقش سردار شهید «قاسم سلیمانی» در قدرتمندتر کردن محور مقاومت و به ویژه مقاومت فلسطین پرداخته و تاکید کرد انتقام سختی از جانب ایران برای آمریکا در راه است که مهارشدنی نیست.

عطوان: انتقام سختی از جانب ایران برای آمریکا در راه است

عطوان در مقاله جدید خود به بررسی نقش سردار شهید «قاسم سلیمانی» در قدرتمندتر کردن محور مقاومت و به ویژه مقاومت فلسطین پرداخته و تاکید کرد انتقام سختی از جانب ایران برای آمریکا در راه است که مهارشدنی نیست.

«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رای الیوم و تحلیلگر برجسته جهان عرب  در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همرزمان با وفایشان،  در مقاله جدید خود نوشت، زمانی که آیت‌الله سید «علی خامنه‌ای»، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران  به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی  از خانواده ایشان استقبال و تاکید کرد که «عوامل این ترور بهای سنگینی  برای این جنایت تروریستی خود پرداخت خواهند کرد»؛  این بدان معناست که حملات موشکی ایران به پایگاه «عین الاسد» آمریکا در استان الانبار عراق کافی نیست و حتی اگر همه پایگاه های آمریکایی در عراق برچیده شوند و همه نیروهای آمریکایی از این کشور بیرون بروند، انتقامی بزرگتر در راه است که نمی توان جلوی آن را گرفت.

عطوان در ادامه مقاله خود افزود، بی‌تردید  شهادت سردار سلیمانی برای ایران و به طور کلی همه محور مقاومت ضایعه بزرگی بود.  تاثیر و نقش حاج قاسم سلیمانی بسیار بیشتر از مقام رسمی اعلام شده او به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بود. حاج قاسم که به او لقب محبوب قلبها داده‌اند ، نقش و تاثیر محوری در لبنان ، عراق ، یمن و فلسطین اشغالی و همچنین سوریه در مقابله با توطئه دشمنان داشت.

این تحلیلگر شناخته‌شده جهان عرب تصریح کرد، ما نمی‌دانیم انتقامی که رهبری ایران از آن صحبت می‌کند چه خواهد بود اما می‌توان حدس زد که این انتقام می تواند در وهله نخست اخراج همه نیروهای آمریکایی از عراق و در وهله دوم از کل منطقه خاورمیانه باشد. این موضوع جدا از هر نتیجه‌ای که در مذاکرات وین و حواشی مربوط به توافق هسته‌ای ایران حاصل شود ضمن اولویت‌های تهران طی چند ماه آینده خواهد بود.

بر اساس این گزارش، هنوز 2500 نظامی آمریکایی به همراه 1000 سرباز دیگر از نیروهای ائتلاف بین المللی وابسته به آمریکا در خاک عراق حضور دارند و همه اظهارات رسمی عراق مبنی بر عقب نشینی همه نظامیان ایالات متحده و حضور مستشاری سایر نیروهای باقیمانده،  اطلاعاتی غلط و فریبنده است.

وی ادامه داد، نکته خنده دار اینجاست که 3500 نظامی  آمریکایی و اروپایی در عراق چه می خواهند؟ آیا همه آنها نقش آموزشی و مستشاری در عراق دارند؟  اصلاً این نیروها قرار است چه آموزشی به ارتش عراق بدهند؟  آیا فرار  نیروهای این ارتش در موصل از مقابل داعش با لباس غیرنظامی و بعد از خلع سلاح شدنشان نتیجه این مشاوره‌ها و آموزش‌های نظامی آمریکاست که میلیاردها دلار به شکل مستقیم و غیرمستقیم برای عراق هزینه داشته است؟

عبدالباری عطوان در ادامه مقاله خود تاکید کرد، سردار حاج قاسم سلیمانی دِین بزرگی بر گردن همه اعراب به ویژه مقاومت فلسطین دارد؛ چرا که این همه استواری ملت فلسطین و این همه پیروزی و آموزش و فناوری موشک و پهپادها و مهندسی تونل‌ها که در اختیار گروه‌های مقاومت اسلامی در نوار غزه قرار گرفته به لطف استراتژی و نظارت مستقیم سردار سلیمانی است. همانطور که منابع عالی رتبه جنبش مقاومت اسلامی در نوار غزه اعلام کردند سردار حاج قاسم سلیمانی از این منطقه بازدید کرده و چند روز را در آنجا گذرانده و با رهبران مقاومت  دیدار کرده بود.

عطوان در ادامه مقاله خود به اظهارات سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان درباره نقش سردار سلیمانی در قدرتمند کردن مقاومت فلسطین اشاره کرده و گفت ، سید حسن نصرالله در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود فاش کرد که حاج قاسم سلیمانی شخصا از او درخواست کرده بود به دمشق برود و از «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه بخواهد تا به اختلافات با جنبش حماس فلسطین پایان داده و  اجازه ارسال موشک‌های کورنت به نوار غزه را بدهد.

عبدالباری عطوان ادامه داد، بشار اسد نیز در پاسخ به این درخواست تردید  به خود راه نداده و با انتقال موشک‌ها موافقت کرد. بر اساس سخنان دبیرکل حزب الله لبنان هنگام ورود محموله این موشکها به نوار غزه تانک‌های رژیم صهیونیستی حتی جرأت نکردند یک متر به آنها نزدیک شوند.  اما اینکه این محموله موشک‌ها چگونه و از چه راهی به نوار غزه رسید، چیزی است که تنها چهار نفر آن را می‌دانند:  سردار قاسم سلیمانی، بشار اسد، سید حسن نصرالله و «محمد الضیف» رئیس گردان‌های القسام.

وی در پایان مقاله خود اعلام کرد، بی‌تردید شهادت سردار سلیمانی ضایعه بزرگی برای  همه امت اسلامی و محور مقاومت بود؛ اما امت اسلامی ما همچنان زنده است و می‌تواند نوابغ قدرتمندی را  به دنیا بیاورد که راه سردار شهید سلیمانی را ادامه خواهند داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها