آزادی ۱۲ هزار کیلومتر مربع از خاک یمن در سال ۲۰۲۱

کد خبر: 1120361

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق شدند ۱۲ هزار کیلومتر مربع از خاک یمن را در سال ۲۰۲۱ آزاد و ۲۲ پهپاد سعودی را سرنگون کنند.

آزادی ۱۲ هزار کیلومتر مربع از خاک یمن در سال ۲۰۲۱

به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تشریح نتیجه عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در سال ۲۰۲۱ گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ۱۲ هزار کیلومتر مربع از خاک یمن را در سال ۲۰۲۱ از اشغال متجاوزان و مزدوران سعودی آزاد کردند.

یحیی سریع ادامه داد: یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن در سال گذشته میلادی، ۱۵۰۰ عملیات را علیه اهداف مورد نظر انجام داد. نیروهای مشترک یمنی موفق شدند در سال گذشته، دو پهپاد «یونگ لونگ ۲» متعلق به امارات و ۶۴ پهپاد جاسوسی ائتلاف متجاوز را سرنگون کنند.

وی افزود: یگان پدافند هوایی نیروهای مشترک یمن در سال ۲۰۲۱، توانست ۲۲ پهپاد سعودی ( ۶ فروند سی اچ ۴، ۱۲ فروند اسکن ایگل، یک فروند ام کیو۹، دو فروند آر کیو ۲۰ و یک فروند کاریال) را سرنگون سازد. پدافند هوایی یمن همچنین توانست در سال گذشته، هزار و ۲۵ بار در مقابل جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی مقابله و آنها را به ترک منطقه مجبور سازد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه یگان پهپادی یمن توانست به نیازهای میدانی هر مرحله از مراحل نبرد پاسخ دهد و در مدت زمان کوتاهی دستاوردهای زیادی را در عرصه نبرد آزادی و استقلال محقق سازد، گفت: یگان پهپادی در سال گذشته، ۴ هزار و ۴۹۷ عملیات شناسایی و تهاجمی را علیه اهداف دشمن در داخل و خارج از خاک یمن انجام داد.

یحیی سریع افزود در سال ۲۰۲۱، ۳۹۴ نظامی و افسر سعودی و ۷۴۵ نظامی سودانی در درگیری با نیروهای مشترک یمنی کشته یا زخمی شدند. تداوم حضور مزدوران سودانی در جبهه های جنگ در کنار متجاوزان سعودی، خسارت های جانی و مالی آنها را افزایش خواهد داد و مقامات سودانی توجهی به این خسارت ها ندارند. متجاوزان سعودی، مزدوران سودانی را به خطوط مقدم می فرستند تا زیان ها و ضربات بیشتری دریافت کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به قدرت موشکی نیروهای مشترک این کشور تصریح کرد: یگان موشکی یمن در سال گذشته، ۴۴۰ عملیات را انجام داد که ۳۴۰ مورد آن مواضعی را داخل خاک یمن و ۱۰۰ مورد نیر مواضع و تجمعات دشمن را در خارج از خاک یمن هدف قرار داد. به یاری خداوند، یگان موشکی یمن قدرت و امکاناتش را در راستای تقویت نقش خود در نبرد آزادی و استقلال ادامه خواهد داد.

یحیی سریع ادامه داد: عملیات زمینی نیروهای مشترک یمنی منجر به آزادسازی ۱۲ هزار کیلومتر مربع در استان های مأرب، الجوف، البیضاء، الحدیده و شبوه از دست متجاوزان و مزدوران سعودی شد. یگان مهندسی نیروهای مسلح یمن نیز در قالب ۵ هزار و ۱۰ عملیات، خودروهای نظامی، تجهیزات و پادگان های متجاوزان را هدف قرار دادند. مجموع عملیات های یگان توپخانه هم به ۲۱ هزار و ۹۲۵ مورد رسید که در آن، مواضع و تجهیزات و خودروهای نظامی دشمن هدف قرار گرفت. یگان تک تیرانداز نیز در سال گذشته، ۱۳ هزار و ۱۹۱ عملیات انجام داد.

وی افزود در سال ۲۰۲۱، ۲۴ هزار نفر از مزدوران محلی ائتلاف متجاوز سعودی کشته یا زخمی شدند. هزار و ۷۴۹ خودرو نظامی، زره پوش و نفربر نظامی و ۳۹ مخزن مهمات جنگی منهدم شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان گفت: بار دیگر از همه کسانی که در صف دشمن می جنگند یا با آن همکاری می کنند، دعوت می کنیم تا  قبل از دست رفتن فرصت به مسیر صحیح بازگردند.  دشمن، مزدوران یمنی خود را وارد نبردی شکست خورده علیه کشور و ملت خود می کند تا اهدافش را در اشغال یمن و فروپاشی و غارت ثروت های آن محقق سازد. ما در حال حاضر توانایی، شایستگی و تخصصی داریم که به یاری خداوند می توانیم با همه چالش ها مقابله کنیم.  ما به انجام مأموریت و وظیفه خود  برای محقق ساختن آزادی، استقلال و آزادسازی همه خاک یمن ادامه می دهیم./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها