گزینه‌های مقاومت برای مقابله با کارشکنی تل‌آویو

کد خبر: 1122217

گروه‌های مقاومت فلسطین با هشدار به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای کارشکنی در برابر بازسازی نوار غزه و طفره رفتن از عمل به تعهدات خود تاکید کرده‌اند که هرگز در برابر اشغالگران دست بسته نخواهند بود و برای دور جدیدی از نبرد آماده خواهند بود.

گزینه‌های مقاومت برای مقابله با کارشکنی تل‌آویو

 پس از پایان نبرد شمشیر قدس که با تعهد رژیم اشغالگر صهیونیستی به رفع محاصره غزه و گشودن گذرگاه‌های آن و اجازه انتقال مصالح ساختمانی و همچنین کاهش محاصره دریایی این منطقه پایان یافت، اشغالگران به این تعهد خود پایبند نبودند و برعکس از عمل به همه وعده‌هایی که برای بازسازی نوار غزه به طرف مصری داده بودند طفره رفتند.

با وجود دستیابی به توافقات و تفاهمات تحت حمایت طرف مصری برای تسهیل ورود مصالح ساختمانی و کاهش مشکلات انسانی در نوار غزه ،اجرای این توافقات در برخی مواقع به دلیل شکنندگی کابینه «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و گاهی به دلیل ربط دادن پرونده (بازسازی نوار غزه) با پرونده تبادل اسرا میان مقاومت و رژیم صهیونیستی به تعویق افتاده است.

«هانی الحبیب» کارشناس امنیت ملی فلسطینی در این باره به خبرنگار تسنیم می‌گوید: اسرائیل تا جایی که ممکن است تلاش می‌کند پیروزی مقاومت در نبرد «شمشیر قدس» را پنهان کند تا تاثیر منفی بر صهیونیست‌ها نداشته باشد. این دولت ضعیف تلاش می‌کند با ادعای اینکه مقاومت چیزی در نبرد شمشیر قدس به دست نیاورده، در برابر افکار عمومی اسرائیل قدرت نمایی کند.

وی خاطر نشان کرد: مقاومت فلسطین هیمنه رژیم صهیونیستی را در برابر ملتهای عربی و همچنین مردم فلسطین شکست. این رژیم تلاش می‌کند تا پیروزی مقاومت را کمرنگ کند ؛ اما این تلاش‌ها به جایی نخواهد رسید، چرا که مقاومت انگیزه لازم برای هرگونه تقابل در آینده را دارد.

در برابر این تعلل رژیم اشغالگر صهیونیستی، گروه‌های مقاومت سطح تهدیدات خود را بالا برده و تاکید کردند هرگز در برابر این اقدامات اسرائیل دست‌بسته نخواهند بود و آماده آغاز دور جدیدی از نبرد هستند که معادلات را(به نفع فلسطین) تغییر خواهد داد.

«اسماعیل رضوان» از رهبران جنبش حماس به خبرنگار تسنیم می‌گوید: ما به اشغالگران صهیونیست درباره پیامدهای تعلل در بازسازی و رفع محاصره نوار غزه هشدار می‌دهیم؛ زیرا ملت فلسطین می‌توانند حق خود را از رژیم اشغالگر صهیونیستی بگیرند. ما تاکید می‌کنیم که روند آزادی و پرونده تبادل اسرا کاملاً مستقل از پرونده‌های دیگر هستند و هیچ ارتباطی به رفع محاصره غزه یا بازسازی این منطقه ندارند.

به موازات آن گروه‌های فلسطینی برای کاهش پیامدهای ناشی از تخریب سیستماتیک غزه و اقداماتی که دشمن در خلال نبرد شمشیر قدس انجام داد، تلاش می‌کنند. این گروه‌ها همچنین تلاش زیادی برای توزیع کمک‌های مالی و... به افراد آسیب دیده کرده و همچنین شروع به همکاری با سازمان‌های غیردولتی برای برداشتن آوار و کمک به آوارگان کرده‌اند.

«خالد صادق» نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی فلسطینی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: گروه‌های فلسطینی در حال نبرد شدید با اشغالگران صهیونیست برای بازسازی نوار غزه هستند. رژیم اشغالگر موانع زیادی را در روند بازسازی نوار غزه قرار می‌دهد، اما نیروهای فلسطینی توانستند کمک‌های انسانی زیادی به خانواده‌های آسیب دیده در جریان نبرد شمشیر قدس برسانند و همچنین توانستند بسیاری از خانه‌هایی که در جریان این جنگ آسیب دیده بودند را بازسازی کنند.

رژیم اشغالگر ثابت کرده که چیزی جز زبان زور را نمی‌فهمد و رزمایشی که برگزار می‌کند، برای خروج از باتلاق است. بر همین اساس مقاومت فلسطین تصمیم خود را گرفته و معتقد است که زندگی شرافتمندانه و بازسازی نوار غزه تنها با اخراج اشغالگران از سراسر فلسطین ممکن می‌شود./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها