واکنش نوری المالکی به حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک عراق

کد خبر: 1122886

رئیس ائتلاف دولة القانون عراق حملات دو روز اخیر به چند مقر حزبی و نمایندگی‌های دیپلماتیک این کشور را توطئه‌ای با هدف فتنه انگیزی و بی ثبات کردن عراق خواند و از نیروهای سیاسی این کشور خواست متحد باشند.

واکنش نوری المالکی به حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک عراق

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولة القانون» عراق امروز جمعه به حملات دو روز اخیر به مقرهای احزابی سیاسی و نمایندگی‌های دیپلماتیک واکنش نشان داد.

به گزارش موازین نیوز، المالکی در بیانیه‌ای گفت: حملات جنایتکارانه و محکوم علیه مقرهای احزابی سیاسی و هیات‌های دیپلماتیک، حملاتی است که ثبات در عراق را نمی‌خواهد.

وی افزود: ما تاکید می‌کنیم که این تلاش‌های مذبوحانه با هدف فتنه انگیزی و بی ثبات کردن امنیت کشور در زمان کنونی انجام می‌گیرد.

نخست وزیر اسبق عراق ضمن درخواست  از نیروهای سیاسی برای متحد کردن صفوف خود و بستن و راه بر توطئه‌های مخرب گفت: ما از دستگاه‌های امنیتی می‌خواهیم که این گروه‌ها  را تعقیب کرده و برای مجازات عادلانه به قوه قضاییه تحویل دهند.

 منابع خبری عراق شامگاه پنجشنبه از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه سبز بغداد خبر دادند و گفتند که سفارت آمریکا در بغداد هدف حمله راکتی قرار گرفته است

قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق هم در واکنش به این حمله گفت که هدف از حمله به سفارت آمریکا، بر هم زدن وضعیت است.

الخزعلی در صفحه توئیتر خود نوشت، حمله به منطقه سبز در این زمان و با همان روش قدیمی، توسط نیروهای مقاومت صورت نگرفته است و آنها سفارت آمریکا را هدف قرار نداده‌اند.

این در حالی است که مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق در واکنش به این حمله گفته بود که برخی از «مدعیان مقاومت» سفارت آمریکا را هدف قرار داده‌اند و در این حملات، غیر نظامیان زخمی شدند.

الصدر با بیان اینکه ملت عراق نباید فریب این تحرکات را بخورد، خاطر نشان کرد: آنان این کار را می‌کنند تا خروج نیروهای آمریکا از عراق را به تأخیر بیاندازند تا برای استفاده از سلاح، بهانه داشته باشند.

وی با بیان اینکه، وجود این افراد در گرو حضور آمریکای اشغالگر است، تصریح کرد، باید صدای خشونتی که ملت و حکومت را در معرض خطر قرار می‌دهد، ساکت شود./فارس

انتهای پیام/.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها