واکنش ژنرال آمریکایی به تنش‌های ادعایی میان روسیه و اوکراین

کد خبر: 1125234

رئیس ستادکل ارتش آمریکا در پی افزایش تنش های ادعایی میان روسیه و اوکراین، با همتایان انگلیسی و رومانیایی خود به صورت تلفنی گفتگو کرد.

واکنش ژنرال آمریکایی به تنش‌های ادعایی میان روسیه و اوکراین

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، «مارک میلی» رئیس ستادکل ارتش آمریکا در پی افزایش تنش های ادعایی میان روسیه و اوکراین و اعزام ناو و هواپیماهای جنگنده توسط سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به اروپای شرقی برای مقابله با آنچه حمله احتمالی مسکو به اوکراین ادعا شده است، با همتایان انگلیسی و رومانیایی خود به صورت تلفنی گفتگو کرد.

رئیس ستاد ارتش آمریکا چندی پیش در این خصوص با رؤسای ستادکل ارتش فنلاند، لهستان و اوکراین نیز دیدار کرده بود.

در حالیکه جزییات این مذاکرات در بیانیه‌ های مربوط به این موضوع منتشر نشده است، تاکید شده که در هر دو رایزنی وضعیت امنیتی منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

انگلستان و رومانی پس از آلمان میزبان بیشترین سربازان آمریکایی هستند.

از سوی دیگر پیشتر اعلام شده بود که وزارت دفاع آمریکا از آماده باش برخی نیروهای خود در داخل و خارج این کشور برای انتقال احتمالی به اروپا خبر داده است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که در پی تشدید تنش ها پیرامون اوکراین، ۸۵۰۰ نظامی در داخل و خارج ایالات متحده در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون افزود که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا شماری از یگان های نظامی در داخل ایالات متحده را در راستای آمادگی برای انتقال احتمالی به اروپا در صورت ضرورت، در حالت آماده باش قرار داده است.

وی در عین حال گفت که تا کنون هیچ تصمیمی پیرامون استقرار این نظامیان در اروپا اتخاذ نشده و آماده باش در راستای امکان اعزام به اروپا در صورت درخواست ناتو یا دیگر وضعیت ها صورت گرفته است.

گفتنی است که تنش‌ها بین غرب (آمریکا و ناتو) و روسیه بر سر بحران ادعایی اوکراین بالا گرفته است.

غرب مسکو را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می‌کند و تهدید به انجام اقدامات تلافی جویانه مانند اعمال تحریم‌های فلج کننده بر مسکو و ارسال تسلیحات پیشرفته به کی یف نموده است. در مقابل مسکو تمام این اتهامات را رد کرده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها