فرانسه: نشانه های دلگرم کننده ای درباره روند مذاکرات وین وجود دارد

کد خبر: 1125917

یک مقام فرانسوی می گوید بحث تضمین ها همچنان نیازمند شفاف سازی است اما به رغم دشواری های موجود، نشانه های دلگرم کننده ای درباره روند مذاکرات وین وجود دارد.

فرانسه: نشانه های دلگرم کننده ای درباره روند مذاکرات وین وجود دارد

به نقل از رویترز، یک مقام وابسته به دفتر ریاست جمهوری فرانسه، امروز جمعه مدعی شد که گفتگوهای وین همچنان دشوار است حال آنکه نشانه هایی مبنی بر امکان حصول توافق هم وجود دارد.

این ادعا بعد از تماس تلفنی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و ولادیمیر پوتین همتای روس مطرح شد و مقام فرانسوی افزود: مسئله تضمین ها برای ایران و اینکه برنامه هسته ای اش مجدداً تحت کنترل قرار بگیرد، همچنان نیازمند شفاف سازی است.

وزرای خارجه آلمان و روسیه هم امروز درباره روند پیشرفت مذاکرات وین گفتگویی تلفنی داشته اند.

هر دو این گفتگوها ذیل پکیج گسترده تری انجام شد که در آن علاوه بر مذاکرات وین، تنش های روسیه و اوکراین هم در مرکز توجه قرار داشت.

این نکته حائز اهمیت است که در وین، هر چهار مقوله برچیدن تحریم ها، تعهدات هسته ای، راستی آزمایی و تضمین ها به موازات هم پیش می رود.

برای ایران مهم است که سازوکاری برای راستی آزمایی اقدامات آمریکا مبنی بر برخورداری ایران از منافع اقتصادی برجام تعریف شود و همزمان، واشنگتن تضمین بدهد که بار دیگر از توافق خارج نمی شود.

اما آمریکا همچنان قوانین داخلی خود را بهانه ای برای طفره رفتن از تن دادن به مطالبات ایران قرار می دهد و بیش از پیش در روند به نتیجه رساندن مذاکرات کارشکنی می کند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها