واکنش پوتین به پاسخ های کتبی آمریکا و ناتو برای اولین بار

کد خبر: 1125927

رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی، برای نخستین بار به پاسخ های کتبی آمریکا و ناتو پیرامون پیشنهادهای امنیتی مسکو واکنش نشان داد.

واکنش پوتین به پاسخ های کتبی آمریکا و ناتو برای اولین بار

 به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه می گوید آمریکا و ناتو اصلی ترین مطالبات امنیتی مسکو را بی پاسخ گذاشته اند. با این حال، روسیه آماده مذاکره است.

این نخستین واکنش رسمی پوتین به پاسخ های کتبی آمریکا و ناتو در قبال پیشنهادهای امنیتی روسیه است که در گفتگوی تلفنی با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی، از خود نشان داد.

کرملین می گوید که پوتین به ماکرون گفته است که پیش از هرگونه اقدامی، طی این هفته پاسخ های کتبی آمریکا و ناتو را بررسی خواهد کرد.

در این میان، یکی از مهمترین سوال هایی که از سوی آمریکا و متحدانش نادیده گرفته شده است، به نحوه رعایت اصل یکپارچگی یا عدم تفکیک امنیت بازمی گردد که طبق آن هیچ کشوری نباید امنیت خود را به امنیت دیگری برتری دهد.

به گفته سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، غرب مطالبه مسکو را مبنی بر عدم گسترش ناتو به شرق نادیده گرفته و او طی درخواست هایی رسمی از اعضای سازمان امنیت و همکاری اروپا خواهد خواست که برنامه های خود را درباره اصل عدم تفکیک امنیت، تشریح کنند.

روسیه ادعای غرب را مبنی بر تدارک برای حمله به اوکراین به چالش کشیده است اما می گوید عضویت اوکراین در پیمان آتلانتیک شمالی و استقرار تجهیزات و نیروهای ناتو در مرزهای خود را هم تحمل نخواهد کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها