دستیار ارشد جانسون هنگام سقوط کابل مشغول چه کاری بود؟

کد خبر: 1126350

روزنامه تلگراف می‌گوید که بلندپایه‌ترین دستیار بوریس جانسون، سه روز قبل از سقوط و تصرف کابل به دست طالبان، روز خود را در یک مسابقه کریکت گذراند.

دستیار ارشد جانسون هنگام سقوط کابل مشغول چه کاری بود؟

دن روزنفیلد، رئیس دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، بلیت‌های مسابقه کریکت را در ۱۲ اوت پذیرفت، یک روز قبل اینکه عضو ارشد شماره ۱۰ داونینگ استریت که گفته می‌شود آقای روزنفیلد باشد، به دومینیک راب، وزیر امور خارجه دستور داد تا از تعطیلات در قبرس بازگردد.

۹ روز بعد، در تاریخ ۲۱ اوت روز شنبه، آقای روزنفیلد برای تماشای مسابقه‌ای دیگر به سالن بازگشت.

در همان روز بازی (۱۲ اوت)، مقامات در حال نهایی کردن برنامه‌هایی بودند که صدها چترباز را به افغانستان اعزام کنند تا یک تخلیه بزرگ را از فرودگاه کابل انجام دهند.

هفته بعد از آن، بازی تلخ سرزنش در وایت‌هال، دفتر کابینه شروع شد؛ بازی بر سر این که چه کسی مسئول اتفاقات پیش آمده، بود و ژنرال لرد ریچارد دانات، رئیس سابق ارتش، بعدا دولت را به خاطر "هوشیار نبودنش" متهم کرد.

برخی از نمایندگان مجلس و وزرا صراحتا اعلام کردند که آن‌ها معتقدند روزنفیلد باید اخراج شود.

دیوید دیویس، وزیر سابق بریگزیت گفت: این نمونه‌ "خارق‌العاده‌ای" از بازتاب کار اخلاقی و تعهد شماره ۱۰ را می‌رساند که هنگام سقوط کابل، این شخص در مرخصی و خوش گذرانی به سر می‌برد.

در تاریخ ۲۱ اوت، در بحبوبحه وضعیت آشفته کابل، روزنفیلد در فینال مسابقه کریکت حضور داشت.

هم‌زمان با اینکه یکی از کارمندان دولت آماده می‌شود تا به گزارش ویرایش شده‌ای درخصوص شماره ۱۰ و نقض قوانین کووید توسط او بپردازد، بوریس جانسون احتمالا در این هفته تحت فشار بیشتر نمایندگان خود قرار می‌گیرد./ایسنا

انتهای پیام

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها