احتمال جنگ بین روسیه اوکراین چقدر است؟

کد خبر: 1127825

ریاست‌جمهوری اوکراین امروز، یکشنبه اعلام کرد، فرصت‌های دستیابی به راه حل دیپلماتیک برای بحران با روسیه بیشتر و نزدیک‌تر از تنش نظامی است.

احتمال جنگ بین روسیه اوکراین چقدر است؟

این اظهارات در حالی است که سازمان اطلاعات آمریکا احتمال می‌دهد، روسیه آماگی‌های خود برای حمله گسترده به اوکراین را افزایش داده و ۷۰ درصد نیروی لازم برای اجرای این عملیات را دارد.

میخایلو پودولیاک، مشاور ریاست‌جمهوری اوکراین امروز، یکشنبه گفت: ارزیابی صادقانه وضعیت اشاره دارد که فرصت ایجاد راه حل دیپلماتیک برای آرام کردن اوضاع همچنان از تهدید به تنش بسیار بیشتر است.

این در حالی است که مقامات آمریکا اصرار دارند که بگویند روسیه برای جنگ با اوکراین آماده می‌شود، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز با ادعای احتمال بالای جنگ گفت: حمله روسیه احتمالا بیشتر یا از طریق تسلط بر دونباس یا حمله کامل یا حمله سایبری است و اگر روسیه به اوکراین حمله کند، هرگز قدمی در مسیر طرح گاز نورد استریم ۲ برداشته نخواهد شد.

پیشتر دو مقام آمریکایی اعلام کرده بودند، روسیه حدود ۷۰ درصد از قدرت نظامی‌ای که گمان می‌رود برای یک حمله تمام عیار به اوکراین نیاز داشته باشد، در اختیار دارد و در حال ارسال گروه‌های تاکتیکی بیشتر به مرز با این همسایه خود است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها