ادعای عجیب بلینکن درباره زمان حمله مسکو به اوکراین

کد خبر: 1128969

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری در ادعایی عجیب ، اعلام کرد که روسیه هر لحظه آماده است تا به اوکراین حمله کند حتی شاید تا قبل از به پایان رسیدن بازی های المپیک زمستانی در چین.

ادعای عجیب بلینکن درباره زمان حمله مسکو به اوکراین

به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز جمعه مدعی شد که مسکو نیروهای بیشتری را به مرز خود با اوکراین فرستاده است و می‌تواند در هر زمانی از جمله در طول بازی‌های المپیک زمستانی پکن به کی یف جمله کند.

بلینکن که برای دیدار با همتایان خود در پیمان چهارجانبه «کوآد» به استرالیا رفته است، در کنفرانسی خبری در شهر ملبورن گفت: به بیان ساده، ما همچنان شاهد نشانه‌های بسیار نگران کننده تشدید تنش‌ها توسط روسیه، از جمله ورود نیروهای جدید به مرز اوکراین هستیم.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: همانطور که قبلاً گفته‌ایم، ما در برهه‌ای هستیم که در طول آن تهاجم می‌تواند در هر زمانی آغاز شود و واضح بگویم که این شامل زمانی نیز میشودکه بازی‌های المپیک در حال برگزاری است.

وی همچنین افزود که واشنگتن به کاهش پرسنل سفارت خود در اوکراین ادامه می‌دهد و از شهروندان آمریکایی در این کشور می‌خواهد که فوراً آنجا را ترک کنند.

همچنین رویترز نیز در خبری با اشاره به تصاویر ماهواره‌ای تجاری منتشر شده توسط یک شرکت خصوصی آمریکایی که استقرار نظامی جدید روسیه را در چندین مکان نزدیک اوکراین نشان می‌دهد، مدعی شد که این مسئله نشانگر این است که افزایش نیروهای مسکو در بحبوحه هجوم دیپلماسی با هدف کاهش بحران، همچنان ادامه دارد.

بازی‌های المپیک زمستانی به میزبانی کشور چین تا بیستم ماه فوریه (اول اسفند) ادامه خواهند داشت.

روسیه بارها اتهامات آمریکا و غرب را مبنی بر آماده شدن برای حمله به اوکراین، رد کرده و این دست تبلیغات و تنش زایی های کلامی و رسانه‌ای را جنگ اطلاعاتی غرب برضد مسکو خوانده است.

کرملین در این باره گفته است که مسبب اصلی تنش‌ها در شرق اروپا، آمریکا و ناتو هستند که خطوط قرمز روسیه را در نظر نگرفته اند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها