اوکراین برای پیوستن به ناتو همه‌پرسی می کند؟

کد خبر: 1130257

رئیس جمهور اوکراین گفت کشورش باید نظر خود را درباره پیوستن به ناتو در یک همه‌پرسی اعلام کند.

اوکراین برای پیوستن به ناتو همه‌پرسی می کند؟

ولودیمیر زلنسکی اعلام کرد که کشورش باید نظر خود را درباره پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در یک همه‌پرسی قبل از افزودن چنین هدفی به قانون اساسی اعلام کند.

زلنسکی به خبرنگاران گفت: با این حال، فرانسه و آلمان باید برای نزدیک‌تر کردن کی‌یف به ائتلاف بیشتر تلاش کنند. خودشان باید به این موضوع علاقه داشته باشند و از آن مطمئن باشند.

پیشتر، روسیه دو پیش‌نویس توافقنامه‌ جامع درباره تضمین‌های امنیتی بین خود، آمریکا و ناتو منتشر کرد که طی آن تعهد به حل مسالمت‌آمیز همه اختلافات بین مسکو و بلوک غرب را پیشنهاد می‌کرد.

در پیشنهاد روسیه آمده بود که طرف‌ها باید تمام اختلافات بین‌المللی را در روابط متقابل خود با روش‌های مسالمت‌آمیز حل و فصل و از استفاده یا تهدید به زور به هر نحوی که با اهداف سازمان ملل متحد سازگار نباشد، خودداری کنند.

روز گذشته، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که نگرانی های این کشور در مورد حمله روسیه به اوکراین هنوز کاهش نیافته است.

او گفت: امیدواریم روسیه در عمل، اهداف خود را ثابت کند و وارد روند دیپلماتیک برای رسیدن به راه حل مسالمت آمیز شود.

ند پرایس با اشاره به جابه جایی برخی نیروهای روسیه از مرز اوکراین مدعی شد که حمله روسیه به اوکراین امکان دارد در هر زمانی انجام شود؛ نگرانی ما در این مورد کاهش نیافته است.

طی روزهای گذشته مقامات آمریکایی با فضاسازی رسانه ای علیه روسیه، مدعی بودند که این کشور به اوکراین حمله خواهد کرد اما شب گذشته روسیه با انتقال برخی از نیروهای خود در مرز اوکراین به پایگاه های اصلی، آمریکا را در تحقق اهدافش از این ادعا ناکام گذاشت./باشگاه خبرنگاران جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها