اخبار اوکراین/واکنش کرملین به ادعای حمله به اوکراین پس از ۲۰ فوریه

کد خبر: 1130276

سخنگوی کرملین اعلام کرد که ادعای رسانه‌های غربی درباره تهاجم روسیه به اوکراین پس از ۲۰ فوریه کذب و نادرست است.

اخبار اوکراین/واکنش کرملین به ادعای حمله به اوکراین پس از ۲۰ فوریه

دیمیتری پسکوف با اشاره به اینکه مسکو وضعیت شرق اوکراین را پیگیری می‌کند، گفت که ادعای رسانه‌های غربی درباره تهاجم روسیه به اوکراین پس از ۲۰ فوریه کذب و نادرست است.

به گزارش راشاتودی، پسکوف در بیانیه مطبوعاتی خود درباره گزارش روزنامه "پولیتیکو" مبنی بر اینکه روسیه پس از ۲۰ فوریه به اوکراین حمله خواهد کرد، گفت که تاریخ‌های زیادی برای شروع تهاجم روسیه به اوکراین شنیده شده است، اما این اتفاق نیفتاد. بعد از ۲۰ فوریه هم معلوم می‌شود که همه این‌ها ساختگی و جعلی است.

این مقام روس در ادامه به گزارشاتی درباه افزایش و انتقال نظامی روسیه به مرز‌های اوکراین پرداخت و آن را اتهاماتی بی اساس توصیف کرد و همچنین تصریح کرد: مسکو قصد ادامه حضور نظامیان روس در بلاروس پس از پایان رزمایش مشترک نظامی را ندارد و به محض تکمیل مرحله‌ای از رزمایش، نظامیان (روس) به پایگاههای دائمی خود بازمی‌گردند.

پسکوف در خصوص تشدید تنش در دونباس در شرق اوکراین تاکید کرد که مسکو از نزدیک وضعیت جنوب شرق اوکراین را زیر نظر دارد و به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر وضعیت متشنج دونباس در جنوب شرقی اوکراین، برنامه‌ای برای مذاکره با کی‌یف ندارد.

او همچنین با بیان اینکه اطلاعات دریافتی از دونباس نگران کننده است و تحریکات کی‌یف در آن منطقه آغاز شده، گفت: «ما بار‌ها هشدار داده ایم که تمرکز زیاد نیرو‌های مسلح اوکراین در مجاورت خط مرزی همراه با تحریکات احتمالی می‌تواند خطرناک باشد و اکنون می‌بینیم که این فعالیت‌های تحریک آمیز در حال انجام است.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که آمریکا در بحبوحه تنش اوکراین و روسیه بدون ارائه هیچ‌گونه مدرکی روسیه را به حمله به اوکراین متهم کرده است. کشور‌های ناتو نیز به بهانه دفاع از اوکراین تسلیحات و نیرو‌های خود را در نزدیکی مرز‌های روسیه جمع کرده اند.

طبق آخرین ادعای غربی‌ها روسیه قرار بود روز سه شنبه به اوکراین حمله کند، اما روسیه با انتقال نیرو‌های مستقر در مرز اوکراین به پایگاه اصلی، اعلام کرد که قصد حمله به اوکراین را ندارد. بازگشت سربازان روسی در حالی رخ می‌دهد که مقامات غربی بار‌ها برای حمله روسیه به اوکراین ضرب‌الاجل تعیین کرده بودند./باشگاه خبرنگاران جوان

اروپا: هیچ نشانه‌ای از کاهش تنش‌ها در مرز روسیه و اوکراین ندیده‌ایم

رئیس کمیسیون اروپا مدعی شد: روسیه می‌گوید نیروهایش را از مرز عقب کشانده، اما ما هیچ نشانی از کاهش تنش‌ها بین دو کشور شاهد نیستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان - اورزولا فن درلاین گفت: «ما برای اعتماد به سخنانی که شنیده ایم به عمل نیاز داریم. ما هوشیار و متحد خواهیم بود. ما آماده ایم. ما به بهترین ها امیدواریم، اما برای بدترین ها آماده ایم. ما هنوز امیدواریم که صلح حاکم شود.»

لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس نیز با انتشار مطلبی در نشریه دیلی تلگراف مدعی شد پوتین به دنبال آن است که بحران اوکراین را برای چند ماه ادامه دهد. هیچ شواهدی مبنی بر اینکه روسیه در حال عقب نشینی از مرز‌های اوکراین است، وجود ندارد.

گفتنی است پیش از آن هم یک مقام ارشد در دولت بایدن که نخواست نامش فاش شود در ادامه اتهام پراکنی‌های غرب علیه روسیه مدعی شده بود: روسیه به دروغ می‌گوید در حال خروج نیرو‌های نظامی خود از مرز‌های اوکراین است. مسکو برخلاف ادعا‌های پوتین در حال تقویت حضور نظامی خود در امتداد مرز‌های اوکراین است و تا روز چهارشنبه بیش از ۷۰۰۰ نیروی نظامی دیگر را در این مناطق مستقر کرد.

روسیه روز گذشته برخلاف جنگ رسانه ای غرب درباره حمله مسکو به کی‌یف، نیروهای نظامی خود را پس از پایان رزمایش با بلاروس از مرز با اوکراین به عقب کشاند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرده است که مسکو امروز پاسخ هایش را درباره پیشنهاد‌های آمریکا در خصوص تضمین‌های امنیتی ارسال می‌کند.

او گفت: تضمین‌های امنیتی که ما خواهان آن هستیم، اسناد سازمان امنیت و همکاری اروپا بر آن تأکید دارد. ناتو در سال‌های گذشته تعلل کرده و از بحث در مورد پیشنهاد‌های ما در مورد امنیت در اروپا خودداری کرده است.

در حالی که روسیه به دنبال یافتن راهی برای حل بحران کنونی است و وزیر خارجه روسیه از ارسال پاسخ‌های کشورش به پیشنهاد‌های آمریکا خبر می‌دهد، کشور‌های غربی به دنبال متهم کردن روسیه در این بحران هستند.

استولتنبرگ: به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک نقض حاکمیت اوکراین است

دبیرکل ناتو به رسمیت شناختن احتمالی دو جمهوری خودخوانده در دونباس توسط روسیه را نقض حاکمیت اوکراین و توافقات مینسک خواند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: وزرای دفاع ناتو توافق کرده‌اند که به رسمیت شناختن احتمالی دو جمهوری خودخوانده در دونباس توسط روسیه نقض حاکمیت اوکراین و توافقات مینسک در مورد حل و فصل دونباس است.

وی گفت: ما همچنین درباره حضور نیروهای روسی در منطقه گرجستان آبخازیا و اوستیای جنوبی و رای مجلس دومای روسیه مبنی بر به رسمیت شناختن مناطق کنترل غیردولتی دونتسک و لوهانسک بحث کردیم.

دبیرکل ناتو گفت: ناتو نگران است که روسیه تلاش کند بهانه‌ای برای حمله مسلحانه به اوکراین ایجاد کند. هنوز در مورد نیات روسیه مطمئن نیستیم،

استولتنبرگ همچنین گفت که این ائتلاف در رزمایش نظامی که قرار است در ماه مارس به میزبانی گرجستان برگزار شود، شرکت خواهد کرد. اوی تصریح کرد: آخر امسال یک رزمایش در گرجستان برگزار می‌شود و البته ناتو بخشی از آن خواهد بود، زیرا این تمرینی است که ما با هم انجام می‌دهیم و نشان می‌دهد که چگونه با هم همکاری نزدیک داریم.

وزارت دفاع روسیه: با اتمام مانور، نیروها به پایگاه‌هایشان بازمی‌گردند

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت، پس از تکمیل مانورهای نظامی در بلاروس، نیروهای روسیه به پایگاه‌های دائمی خود بازخواهند گشت.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: پس از اتمام رزمایش، یگان‌های نظامی روسیه مانند همیشه به حالت دائمی خود باز خواهند گشت.

این سخنگو تاکید کرد: با انجام وظایف آموزشی در داخل کشور، یگان های نظامی در حال بازگشت به نقاط استقرار دائمی هستند.

سخنگوی ارتش روسیه افزود: «بر اساس برنامه آموزشی نیروهای مسلح روسیه، نیروهای عملیات مشترک و واحدهای نظامی که وظایف آموزشی را در پایگاه‌های آموزشی به پایان رسانده‌اند، با روش ترکیبی به نقاط مستقر دائمی بازمی‌گردند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها