وزیرخارجه انگلیس: پوتین می‌تواند بحران اوکراین را طولانی کند

کد خبر: 1130258

وزیر خارجه انگلیس با ابراز تردید نسبت به عقب‌نشینی روسیه از مرز اوکراین، می‌گوید: ولادیمیر پوتین می‌تواند بحران اوکراین را برای ماه‌ها ادامه دهد.

وزیرخارجه انگلیس: پوتین می‌تواند بحران اوکراین را طولانی کند

 لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس در مقاله‌ای برای دیلی تلگراف هشدار داده است که روسیه در حال آماده شدن برای "آزمایش قدرت" غرب با طولانی کردن بن بست در مرز اوکراین برای چندین ماه است.

وی هشدار داده که غرب با ادعاهای روسیه مبنی بر عقب‌نشینی نیروهایش دچار «احساس امنیت کاذب» نشود.

تراس هشدارهای ایالات متحده و ناتو مبنی بر اینکه هیچ مدرکی دال بر عقب نشینی وجود ندارد و اینکه افزایش نیروهای روسیه در مرز اوکراین ممکن است در واقع علیرغم ادعای کرملین بر خلاف آن در حال افزایش باشد را تکرار کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس که از روز پنجشنبه دیدار از متحدان کلیدی اروپایی و اوکراین را آغاز کرد، نوشته است که این یک "آزمایش" برای ناتو و "دموکراسی‌های آزاد" است که در برابر تجاوز روسیه بایستند یا خطر جسور کردن کرملین و دیگر دشمنان در آینده را بپذیرند. 

تراس تاکید کرده است: ما نباید با ادعای روسیه مبنی بر بازگشت برخی از نیروها به پادگان‌های خود دچار احساس امنیت کاذب شویم، در حالی که در واقع افزایش تحرکات نظامی روسیه هیچ نشانه‌ای از کاهش را نشان نمی‌دهد. در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر عقب نشینی روس ها از مناطق مرزی نزدیک اوکراین وجود ندارد. ما نباید توهم داشته باشیم. روسیه می‌تواند با یک ترفند وقیحانه این موضوع را بسیار طولانی‌تر کند تا هفته‌ها - اگر نه ماه‌ها - برای براندازی اوکراین و به چالش کشیدن اتحاد غرب صبر کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها