لوکاشنکو: ایالات متحده باید بپذیرد که اطلاعات آنها بی ارزش است

کد خبر: 1130288

رئیس جمهور بلاروس گفت کشورش در صورت رویارویی با تهدید خارجی می‌تواند میزبان تسلیحات هسته‌ای باشد.

لوکاشنکو: ایالات متحده باید بپذیرد که اطلاعات آنها بی ارزش است

 به نقل از بلتا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت: در صورت لزوم، اگر چنین اقدامات احمقانه و بی فکری از سوی رقبا و مخالفان ما انجام شود، ما نه تنها سلاح های هسته‌ای، بلکه  سلاح‌های فوق هسته‌ای و آینده دار نیز برای حفاظت از قلمرو خود مستقر خواهیم کرد.

وی همچنین گفت که بلاروس در حال بررسی خرید چندین سامانه موشکی زمین به هوای اس-400 روسی است تا آنها را در نزدیکی مینسک، پایتخت بلاروس قرار دهد.

لوکاشنکو تصریح کرد: ایالات متحده باید بپذیرد که اطلاعات آنها بی ارزش است.

او در پاسخ به سوال رسانه‌های خارجی در مورد تهدید حمله به اوکراین از خاک بلاروس، سوال متقابلی را مطرح کرد: "آیا هنوز معتقدید که ما از اینجا به اوکراین حمله خواهیم کرد؟ آیا هنوز به این ایده دیوانه‌وار مشغول هستید؟

 وی تاکید کرد: روسیه و بلاروس موقعیت خاص خود را دارند که در آن جهت حرکت می‌کنند. معاهده بلاروس و روسیه وجود دارد. ما در واقع یک گروه واحد از نیروهای بلاروس-روسی در اینجا داریم، به عبارت دیگر یک ارتش واحد. این موضع رسمی ما است. لطفاً این موضع را همانطور که ما موضع شما را در نظر می گیریم، در نظر بگیرید.

لوکاشنکو با ذکر این نکته که ایالات متحده در بسیاری از کشورها از جمله کشورهایی که دور از آن و در مجاورت بلاروس و روسیه قرار دارند، به عنوان مثال در اوکراین، لهستان، لیتوانی، لتونی، استونی، حضور نظامی دارد، گفت: شما اینجا، هزاران کیلومتر دورتر، چه کار می کنید؟ هیچ چیزی برای سرزنش ما وجود ندارد. ما در کانادا یا مکزیک نیروهای مسلح نداریم. آرام باشید! باید به تمام جامعه جهانی اعتراف کنید، اگر کمی صداقت دارید، شما اصرار داشتید که روسیه و بلاروس دیروز به اوکراین حمله خواهند کرد. ما این کار را نکردیم. اطلاعات شما ارزشی ندارد اگرچه میلیاردها دلار برای آن هزینه می کنید. حداقل این را بپذیرید.

وی افزود: اوکراین با درک عواقب اقتصادی هیستری نظامی و تشدید اوضاع، شروع به کم اهمیت جلوه دادن خطر جنگ کرد. اقتصاد اوکراین پانزده میلیارد دلار آمریکا را از دست داده است، و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین تلاش کرد تهدید حمله، را کم اهمیت جلوه دهد. این چیزی بود که رخ داد، یک نمایش. غرب و رهبری اوکراین، باید اعتراف کنند که خراب کردند.

پیش از این، ولادیمیر ماکی، وزیر امور خارجه بلاروس گفته بود که پس از پایان مانورهای مشترک گسترده مینسک و مسکو در مرز اوکراین، «هیچ سرباز» روسیه در این کشور باقی نخواهد ماند.

ماکی در یک کنفرانس مطبوعاتی در مینسک پایتخت این کشور گفت: «هیچ سرباز (روس) یا واحد تجهیزات نظامی پس از رزمایش با روسیه در خاک بلاروس باقی نخواهد ماند. او گفت که وزارت دفاع و لوکاشنکو این را به صراحت اعلام کرده‌اند.

روسیه این هفته از پایان برخی مانورهای نظامی در نزدیکی مرزهای اوکراین، از جمله رزمایش در بلاروس خبر داد./

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها