مقام آمریکایی: پیشرفت واقعی در مذاکرات وین حاصل شده است

کد خبر: 1130318

یک مقام آمریکایی همزمان با مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در وین اتریش اعلام کرد "پیشرفت واقعی" در مذاکرات حاصل شده است.

مقام آمریکایی: پیشرفت واقعی در مذاکرات وین حاصل شده است

یک مقام آمریکایی نزدیک به مذاکرات وین روز پنجشنبه به وقت محلی اظهار داشت که "پیشرفت واقعی" ایجاد شده است، اما دستیابی به توافق هنوز قطعی نیست.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد به بخشی از توافق بین ایران و ۱+۴ در وین دست یافته و این در حالی است که به گفته علی باقری؛ مذاکره‌کننده ارشد ایران در وین، این مذاکرات به روزهای تصمیم‌گیری طرف‌ها مذاکراتی رسیده است.

البته این اولین بار نیست که رویترز به نقل از منابعی غیر مشخص اقدام به انتشار اخباری پیرامون مذاکرات کرده است اما به نظر می‌رسد در این برهه خاص و حساس از مذاکرات وین، این آخرین فکت شیت غیر معتبر از محتوای توافقات نیز نباشد.

منابع رسانه‌ای نزدیک به مذاکرات معتقدند، "بازی فکت شیت‌ها" در موعد تصمیم‌گیری سیاسی طرف‌های مذاکره کننده، با انتشار خبر غیرقابل استناد رویترز آغاز شده و برای تاثیرگذاری بر تصمیم تیم‌های مختلف، در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

انتشار گزارش ادعایی رویترز که منابع مستقل، اعتبار محتوای آنرا تایید نکرده‌اند، تاییدکننده توییت روز گذشته علی باقری کنی بود که در آن از نزدیک شدن به پایان مذاکرات خبر داده و اعلام کرده بود: بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم اما تا وقتی درباره همه‌چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است. واقع‌بینی، خودداری از زیاده‌خواهی و توجه به تجربه ۴ سال گذشته لازمه تحقق این هدف است. زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مذاکراتی ما فرا رسیده است./ایرنا

این خبر در حال تکمیل است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها