واکنش کرملین به حمله قریب الوقوع از سوی روسیه علیه اوکراین

کد خبر: 1130936

سخنگوی کرملین امروز (یکشنبه) گفت، تنش‌ها در سراسر خط تماس در شرق اوکراین به قدری بالاست که کوچکترین جرقه می‌تواند به پیامدهای جبران ناپذیری منجر شود.

واکنش کرملین به حمله قریب الوقوع از سوی روسیه علیه اوکراین

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به شبکه خبری روسیا ۲۴ گفت: وقتی تنش‌ها به حداکثر برسند یعنی دقیقا همان چیزی که الان در سراسر خط تماس در شرق اوکراین شاهدش هستیم، هرگونه جرقه و هرگونه اقدام کوچک یا هر نوع تحریک برنامه ریزی شده می‌تواند به پیامدهای جبران ناپذیری منجر شود.

وی افزود: در نتیجه، ادامه ادعاهای نادرست درباره حمله قریب الوقوع از سوی روسیه علیه اوکراین می‌تواند پیامدهای وحشتناکی در پی داشته باشد.

سخنگوی کرملین ادامه داد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هیچ توجهی به ادعاهای غرب نمی‌کند، اما این اظهارات یک عنصر تحریک آمیز است.

سخنگوی کرملین همچنین گفت که وزارت خارجه فرانسه چندین بار به صورت عمدی مفاد مذاکرات بین فرانسه و روسیه را فاش کرده و این اقدام از سوی ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه نامناسب است.

پیش از این وزیر امور خارجه فرانسه در اظهار نظری درباره مذاکرات هفتم فوریه بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش مدعی شده بود که پوتین گفته ابتکار پارلمان روسیه برای به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک می‌تواند رد شود.

پسکوف ابراز امیدواری کرد که هرگز نیازی نباشد که بخش‌های غیر علنی مربوط به گفت‌وگوهای روسای جمهوری روسیه و فرانسه را اعلام کند اما اگر لازم باشد کرملین برای اثبات حرف‌های پوتین این کار را انجام می‌دهد.

سخنگوی کرملین افزود: پوتین دلایل زیادی برای تردید دارد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین آماده، قادر و مایل به اجرای توافق‌های مینسک در مورد مناقشه در شرق اوکراین باشد.

وی گفت: در حال حاضر، پوتین دلایل زیادی دارد مبنی بر اینکه شک کند رئیس جمهوری اورکراین آماده تحقق و اجرای توافق‌های مینسک است. اگر شما به اظهارات زلنسکی به طور کامل دقت کنید، می‌توانید متوجه شوید که او نمی‌تواند چنین کاری کند و تمایلی برای انجام چنین کاری ندارد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها