ادعای جدید کاخ سفید و لندن علیه روسیه

کد خبر: 1131222

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد پیشروی نیروهای روسیه به سوی مرز اوکراین بوده است.

ادعای جدید کاخ سفید و لندن علیه روسیه

 به نقل از اسپوتنیک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه در گفت‌وگویی با ای بی سی نیوز گفت: ما طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد پیشروی بیشتر نیروهای روسی به سوی مرز با اوکراین بوده‌ایم. رئیس‌جمهوری بایدن در طول این بحران شفاف ساخته که آماده تعامل دیپلماتیک سطح بالا برای حل‌وفصل این بحران است. وی همچنین به همان اندازه مایل است تا در صورت تهاجم روسیه، متحدان و شرکای‌مان را برای اعمال تحریم‌های سنگین متحد کند.

وی در ادامه عنوان کرد که در صورت «خودداری روسیه از حمله به اوکراین» دیدار میان رئیس‌جمهوری جو بایدن و ولادیمیر پوتین امکان‌پذیر است.

سالیوان تصریح کرد: بایدن روز گذشته به رئیس‌جمهوری فرانسه گفت درصورتی که پوتین از حمله به اوکراین منصرف شود حاضر به دیدار با وی است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه تاکید کرد که نیروهای روسیه در حال پیشروی به سوی مرز اوکراین هستند.

اعضای ناتو می‌گویند که روسیه در حال جمع‌آوری هزاران نیرو در نزدیکی مرز با اوکراین در چارچوب «آماده‌سازی برای تهاجم قریب‌الوقوع» به خاک اوکراین است.

دولت روسیه بارها تأکید کرده است که قصد ندارد عملیاتی علیه اوکراین انجام دهد و تمام گزارش‌هایی که از این موضوع صحبت می‌کنند، کذب هستند و هدف از این ادعاها تشدید تنش در منطقه و دامن زدن به لفاظی‌های ضد روسی است.

 ادعای دوباره لندن؛ حمله روسیه به اوکراین بسیار محتمل است

وزیر خارجه انگلیس پس از دیدار با دبیرکل ناتو مدعی شد، حمله روسیه به اوکراین بسیار محتمل است.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که درگیری‌های ارتش اوکراین با جمهوری‌های خودخوانده در منطقه دونباس ادامه دارد، وزیر خارجه انگلیس بار دیگر به روسیه درباره تدارک برای حمله به اوکراین اتهام‌زنی کرد.

همزمان با تداوم تنش‌های غرب با روسیه بر سر اوکراین و ادامه اتهام‌زنی‌های کشورهای غربی به مسکو، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس با سفر به بروکسل مقر ناتو با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل این ائتلاف نظامی دیدار کرد.

وزیر خارجه انگلیس پس از دیدار دوجانبه با دبیرکل ناتو باز هم اتهام‌های کشورهای غربی درباره تدارک روسیه برای حمله به اوکراین را تکرار کرد. او در توییتی درباره دیدار با ینس استولتنبرگ توضیحاتی ارائه داد.

وزیر خارجه انگلیس مدعی شد، حمله روسیه به اوکراین بسیار محتمل است.

دیپلمات ارشد لندن در پیام توییتری در صفحه شخصی خود نوشت: «با ینس استولتنبرگ (دبیرکل) ناتو دیدار کردم. دیپلماسی باید پیگیری شود اما تهاجم روسیه به اوکراین به نظر بسیار محتمل می‌رسد».

وزیر خارجه انگلیس افزود: «بریتانیا و متحدان در حال تقویت تدارکات و آمادگی‌ها برای بدترین سناریو هستند. ما باید هزینه را برای روسیه به طرزی غیر قابل تحمل بالا ببریم».

اتهام‌زنی تازه لیز تراس به روسیه و تهدید دوباره این کشور درباره حمله ادعایی این کشور به اوکراین در شرایطی مطرح شده که مقام‌های ارشد مسکو بارها اعلام کرده‌اند روسیه قصدی برای انجام چنین حمله‌ای ندارد.

لیز تراس وزیر امور خارجه کابینه بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس پیشتر در مصاحبه ادعا کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در اوکراین متوقف نخواهد شد و به دنبال کنار هم قرار دادن کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق است.

به گفته «لیز تراس»، انگلیس و متحدانش درباره حمله روسیه خودشان را برای بدترین شرایط آماده کرده‌اند.

از سوی دیگر بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس هم روز گذشته ادعا کرده بود، طرح روسیه برای حمله به اوکراین منجر به بزرگترین درگیری در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم خواهد شد.

نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی»، ضمن درخواست از مسکو برای شرکت در مذاکرات صلح، درباره هزینه هنگفت انسانی که تهاجم ادعایی به اوکراین چه از طرف اوکراینی و چه از طرف روسی خواهد داشت، هشدار داد

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها